۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۸

آیت الله شاهچراغی:

خط قرمزهای نظام در انجام مذاکرات با1+5 حفظ شود

خط قرمزهای نظام در انجام مذاکرات با1+5 حفظ شود

سمنان – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن تاکید بر ضرورت حفظ خط قرمزهای نظام در انجام مذاکرات با 1+5، گفت: آغاز مذاکرات امیدوار کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان ضمن ابراز خرسندی از آغاز مجدد مذاکرات ایران با کشورهای 1+5، تصریح کرد: مردان دیپلماسی ایران قابل اطمینان و مورد اعتماد رهبری هستند اما در مقابل طرف مذاکراه کننده غیر قابل اعتماد و صفت شیطانی دارند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان دیپلمای ما باید در مذاکره با شیطان حواس جمع باشند، تصریح کرد: موشک های دور برد، بهره برداری از تکنولوژی هسته ای، سوریه، حزب الله لبنان، خطوط قرمز ایران در مذاکرات هسته ای با کشورهای 1+5 خطوط قرمز ما هستند.

تیم مذاکره کننده ایران مردانه جلوی فضولی غربی ها را بگیرد

خطیب جمعه سمنان ضمن بیان اینکه هر جا طرف مذاکره کننده قصد ورود به خطوط قرمز ملت ایران را داشته باشد تیم مذاکره کننده باید مردانه جلوی فضولی آنها را بگیرد، گفت: غربی ها از به سالهای اخیر نگاهی بیندازد متوجه می شوند که ملت ما زیر بار حرف زور نمی رود و بر اصول انقلابی خود استوار خواهد بود.

آیت الله شاهچراغی همچنین با بیان اینکه تصویب قعطنامه حقوق بشری در سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی بسیار ضعیف بود و فقط 86 نفر ایران را ناقض حقوق بشر دانستند، گفت: سوال اینجاست که حقوق بشری که غربی ها ادعای آن را دارند چیست و چگونه رعایت می شود؟ آنها احکام اسلامی را نقض حقوق بشر می دانند.

وی با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و به قرآن عمل می کنیم، افزود: سرمنشا احکام اسلام از قرآن است نه اسلام آمریکایی.

راهپیمایی مسلمانان به طرف کربلا نمونه ای بارز از عظمت ایام اربعین است

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، اربعین را روزی استثنایی دانست و گفت: راهپیمایی عظیم و کم نظیر مسلمانان به طرف کربلا نمونه ای بارز از عظمت این ایام است که نمونه ندارد.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ عزاداران حسینی در سمنان مردم را به حضور پرشکوه در این آیین و قرائت زیارت اربعین فرا خواند و افزود: در این زیارت فلسفه قیام عاشورا تبیین شده است.

وی همچنین با یادآوری فرارسیدن میلاد حضرت مسیح (ع) و تبریک این روز به تمام مسیحیان جهان، آن حضرت را تنها پیامبری دانست که به پیامبری حضرت محمد (ص) نوید داده بود.

حاکمیت مسیحی آمریکا یک مصیبت است

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه حاکمیت مسیحی آمریکا یک مصیبت است چون نه به مسیح اعتقاد دارند و نه به خدا، افزود: امام راحل فرمودند که "بخش مهمی از مفاسد دنیا از پیروان ادعایی حضرت مسیح ( ع ) به وجود آده است".

آیت الله شاهچراغی همچنین در خاتمه با اشاره به هفته وقف مردم را به ترویج این سنت حسنه بویژه وقف ویژه حضرت فاطمه (س) دعوت کرد.

کد خبر 2199468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha