۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۵

حجت الاسلام ترابی:

مسئولان با اتخاذ تصمیم درست به کم لطفی خود در حق دامغان خاتمه دهند

مسئولان با اتخاذ تصمیم درست به کم لطفی خود در حق دامغان خاتمه دهند

دامغان – خبرگزاری مهر: امام جمعه دامغان با اشاره به مشکلات و محرومیت های شرق استان سمنان گفت: مسئولان با تصمیم درست، عدالت را در تقسیم مناسب بودجه رعایت کنند و به کم لطفی خود در حق دامغان خاتمه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود ترابی در آئین خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز شهر دامغان در محل مصلی امام خمینی (ره) این شهر با تاکید بر اینکه مسئولان استان با تقسیم عادلانه بودجه به کم لطفی خود در حق دامغان خاتمه دهند، تصریح کرد: حقوق مردم شرق استان در تقسیم بودجه مد نظر باشد.

وی به دیدار اخیر خود با مسئولان اداره راه و ترابری و پایانه ها و امور حمل و نقل شهرستان دامغان اشاره داشت و افزود: در این دیدار به اختصاص یک میلیارد و 950 میلیون تومان اعتبار به اجرای طرح های راه سازی شهرستان اشاره شد ولی به یکی از شهرستان های جدید التاسیس در استان سه میلیارد تومان اعتبار داده شده و مسئولان باید پاسخگو باشند که آیا این امر عدالت است.

خطیب جمعه دامغان خاطرنشان ساخت: مسئولان در تقسیم اعتبارات به نحوی برنامه ریزی کنند که اعتراضات مردمی را به همراه نداشته باشد و در عمل بی غرضی خود را ثابت کنند نه با شعار و حرف، که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

منطقه محروم از نظر مسئولان چیست؟/ مسئولان در بیان اظهار نظرهای خود دقت کنند

وی به اظهار نظرهای مطرح شده راجه به این که شهرستان دامغان منطقه محروم ندارد با طرح این سوال که تعریف منطقه محروم از نظر مسئولان چیست؟ افزود: آیا منطقه کوه زر و منطقه دهستان رودبار منطقه محروم دامغان نیست.

ترابی اضافه کرد: مسئولان در بیان اظهار نظرهای خود و تعریف از منطقه محروم دقت کنند و شهرستان دامغان دارای مناطق محروم است که از کمترین امکانات در مناطق خود بهره مند هستند.

مشکل کمبود آب شرب روستاهای دامغان به قوت خود باقیست

امام جمعه دامغان از کمبود آب شرب در روستاهای این شهرستان انتقاد کرد و اظهار داشت: بعضی از این مناطق آب شرب مصرفی ندارد و این امر نتیجه ای جز مهاجرت مردم از روستا به شهر را ندارد.

ترابی پیگیری های فرماندار و نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکل کم آبی در روستاها را تقدیر کرد و افزود: ولی این مشکل به قوت خود باقیست.

اربعین حسینی شکوفایی عاشورایی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان همچنین به فرارسیدن اربعین حسینی اشاره داشت و افزود: در اربعین حسینی بود که عاشورا شکوفا شد.

وی با یادآوری اینکه زیارت اربعین امام حسین(ع) از علائم یک مومن محسوب می شود تصریح کرد: ما باید عشق و حب حسین را در سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهیم.

ترابی گفت: فرهنگ عاشورا یک فرهنگ عظیم است که باید به دیگر نسل ها منتقل شود.

بی اعتمادی ملت ایران به امریکا افزایش یافت

امام جمعه دامغان همچنین به بحث افزایش تحریم ها ازسوی امریکا بر علیه ملت ایران اشاره داشت و افزود: این امر موجب افزایش بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا شد.

ترابی تصریح کرد: اخیراً امریکا  19فرد و شرکت ایرانی را در لیست تحریم خود اضافه کرده است و این امر افزایش بی اعتمادی ملت ایران به امریکا را در بر دارد: خاطرنشان ساخت: دشمن با دست خود تفاهم نامه را امضا می کند و سپس تحریم ها را افزایش می دهد و این حق به جانب ملت ایران است که به امریکا دیگر اعتماد نکند و آن را یک فریب و حیله می داند.

وی در خاتمه فرا رسیدن میلاد عیسی مسیح (ع) را گرامی داشت و گفت: پیامبران الهی ماموریت داشتند که عدالت را در جامعه جاری و ساری کنند.

کد خبر 2199447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha