۳ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸

در قالب طرح قدم هاي آسماني تا امام مهرباني/

شش هزار زائر پياده از خراسان شمالي عازم مشهد مقدس شدند

شش هزار زائر پياده از خراسان شمالي عازم مشهد مقدس شدند

بجنورد- خبرگزاري مهر: مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي گفت: امسال همزمان با دهه پاياني ماه صفر بيش از شش هزار زائر پياده اين استان در قالب طرح قدم هاي آسماني تا امام مهرباني راهي مشهد مقدس شدند.

حجت الا‌سلا‌م سيف‌الله سهرابي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تاكنون بيش از شش هزار زائر پياده خراسان شمالي براي حضور در مراسم شهادت امام رضا(ع)، شهادت امام حسن مجتبي(ع) و نيز رحلت پيامبر مكرم اسلا‌م(ص) در دهه پاياني صفر عازم مشهد شده اند.

به گفته وي امسال اعزام كاروان هاي پياده حرم رضوي در قالب طرح قدم‌هاي آسماني تا امام مهرباني برگزار مي شود و براي استقبال از اين زائران نيز 96 پايگاه در شش استان همجوار حرم مطهر امام رضا(ع) داير شده است.

حجت الا‌سلا‌م سهرابي اضافه كرد: از اين تعداد 18 پايگاه در در امامزاده‌ها و مساجد حاشيه حركت كاروان‌هاي پياده در خراسان شمالي ساماندهي و مابقي آن در استان هاي مازندران، گلستان، خراسان رضوي، خراسان جنوبي و سمنان داير شده است.

وي عنوان كرد: از تعداد 18 پايگاه داير شده در امامزاده‌هاي بين راهي خراسان شمالي، پنج پايگاه در شهرستان فاروج، چهار پايگاه در مانه و سملقان، چهار پايگاه در بجنورد، چهار پايگاه در شيروان و يك پايگاه در اسفراين داير شده و دبيرخانه اين طرح نيز در آستان مبارك امامزاده سيدعباس بن موسي بن جعفر(ع) بجنورد مستقر است.

حجت‌الا‌سلا‌م سهرابي اظهار كرد: در اين پايگاه‌ها علا‌وه‌بر اسكان و تامين امكانات مورد نياز زائران، برنامه‌هاي فرهنگي و مذهبي نيز با حضور روحانيان اعزامي برگزار مي‌شود.

مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي گفت: پارسال بيش از 10 هزار زائر در قالب كاروان‌هاي پياده از اين استان به مقصد حرم امام رضا(ع) عبور كردند و پيش بيني مي شود اين تعداد امسال  نيز همين تعداد زائرپياده  از مسير خراسان شمالي به زيات امام هشتم نائل شوند.

گفتني است، سال گذشته در دهه پاياني صفر بيش از 136 هزار نفر زائر پياده از سراسر كشور وارد مشهد مقدس شدند.

براساس پيش بيني هواشناسي، آسمان خراسان رضوي در روز شهادت امام رضا(ع) باراني خواهد بود.

کد خبر 2201338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha