۳ دی ۱۳۹۲، ۲۰:۱۳

پرويزي:

مشکلات فرهنگيان کشور رفع شود/ حقوق ثابت و مطالبات معوقه مهمترين دغدغه معلمان

مشکلات فرهنگيان کشور رفع شود/ حقوق ثابت و مطالبات معوقه مهمترين دغدغه معلمان

بجنورد - خبرگزاري مهر: استاندار خراسان شمالي با بيان اين که مشکلات حقوق و مطالبات معوقه معلمان سبب شده تا اين گرفتاري ها به کلاس هاي درس و خانواده ها کشيده شود؛ خواستار رفع مشکلات فرهنگيان کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سيدعلي اکبر پرويزي عصر سه شنبه در مراسم توديع و معارفه مديرکل آموزش و پرورش خراسان شمالي عنوان کرد: در سال هاي اخير در زمينه خدمات دهي به فرهنگيان به خوبي عمل نشده و ما شرمنده معلمان کشور هستيم.

وي اظهار کرد: به عنوان نماينده دولت در خراسان شمالي نسبت به کوتاهي هايي که در حق فرهنگيان صورت گرفته عذرخواهي مي کنم و تمام تلاش خود را براي بهبود وضعيت فرهنگيان به کار خواهم گرفت.

پرويزي با تاکيد بر تقويت جايگاه فرهنگيان و آموزش و پرورش افزود: نبايد شرايط به گونه اي شود که معلمان گرفتاري ها و مشکلات خود را فرياد بزنند و اين مشکلات به درون کلاس ها و فضاي خانواده ها کشيده شود.

به گفته وي اکنون مهم ترين مشکل فرهنگيان حقوق هاي ثابت و مطالبات معوقه آنها است که بايد هر چه زودتر از سوي آموزش و پرورش رفع شود.

نماينده عالي دولت در خراسان شمالي عنوان کرد: آموزش و پرورش به دليل وسعت و گستردگي اين بخش، مشکلات زيادي دارد و اگر چه در حد بضاعت خود براي رفع اين مشکلات اقدام کرده اما بايد به اين نکته توجه کرد که براي رفع کاستي هاي موجود نيازمند مشارکت همه دستگاه هاي دولتي در سطح کشور و استان هستيم.

وي عنوان کرد: مشکلات جامعه فرهنگي کشور سبب شده تا شان و جايگاه آنها در کشور ناديده گرفته شود و آنها نتوانند بدون دغدغه به تدريس در مدارس بپردازند.

پرويزي اظهار کرد: بايد پيش از آنکه مشکلات معلمان از سوي آنها بيان شود، مسئولان براي رفع آن اقدام کنند و نگذارند اين مشکلات، فعاليت معلمان را تحت الشعاع قرار دهد.

به گفته وي در سال هاي اخير وضع به گونه اي بود که معلمان علاوه بر دغدغه حقوق معوقه، دغدغه مسائلي از جمله گچ و کاغذ مورد نياز براي تدريس را داشتند.

پرويزي اضافه کرد: آموزش و پرورش نبايد بگذارد چنين دغدغه هايي معلمان را از فعاليت اصلي آنها که تعليم و تربيت دانش آموزان است؛ باز دارد.

استاندار خراسان شمالي اظهار کرد: ما به عنوان مسئولان استان براي رفع مشکلات و کمبودهاي فضاهاي آموزشي تلاش مي کنيم اما رفع مشکلات حقوق و معوقات فرهنگيان بر عهده وزارت خانه است.

وي در ادامه گفت: تغيير مديرکل آموزش و پرورش خراسان شمالي با روي کار آمدن دولت جديد امري عادي است اما در اين زمينه نيز تلاش شد تا مديري از درون خود مجموعه و بومي به اين سمت منصوب شود.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در اين مراسم از آن چه که هجمه عده اي به آموزش و پرورش استان ناميد، انتقاد کرد و گفت: اين هجمه به دليل وجود نيروهاي شايسته فرهنگي و استعدادهاي درخشان مورد توجه جامعه در اين مجموعه بوده است.

محمد وحيدي اظهار کرد: آموزش و پرورش سرمايه اصلي کشور و اساس مديريت آينده نظام محسوب مي شود اما اين هجمه ها با هدف جلوگيري از روند رو به رشد اين مجموعه و ممانعت از نقش آفريني درست اين مجموعه فرهنگي صورت مي گيرد.

سیدمحمد لنگری، مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان شمالي هم در اين مراسم توجه به معلمان، برنامه محوري و تقویت نیروی انسانی را از مهمترين برنامه هاي خود براي مديريت آموزش و پرورش استان ذکر کرد و وعده داد که از تمامي نيروهاي توانمند اين بخش استفاده کند.

در اين آيين از زحمات چهارساله محمد وحيدي قدرداني و سيدمحمد لنگري به عنوان مديرکل جديد آموزش و پرورش خراسان شمالي معرفي شد.

 

کد خبر 2201858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha