۵ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۳۷

در کارگروه اشتغال مطرح شد:

انتقادات استاندار از کم توجهی به اشتغالزایی در لرستان/ مدیرانی که نمی توانند بدون تعارف بگویند!

انتقادات استاندار از کم توجهی به اشتغالزایی در لرستان/ مدیرانی که نمی توانند بدون تعارف بگویند!

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان با انتقاد از بی توجهی برخی مدیران دستگاههای اجرایی و بانکهای استان برای اشتغالزایی گفت: مدیرانی که دغدغه اشتغال ندارند یا محل کار خود را عوض کنند و یا به استان دیگری بروند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند صبح پنج شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان با بیان اینکه بیکاری در لرستان دارای نرخ بالایی است اظهار داشت: ما نمی خواهیم که وضعیت بیکاری در لرستان را منفی جلوه دهیم ولی این موضوع یک واقعیت است که همه باید آن را قبول کنند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان لرستان 22 درصد است عنوان کرد: این امر اگر به همین صورت ادامه پیدا کند ما وارد یک بحران در بحث اشتغال خواهیم شد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مدیریت در بحران به طور حتم هزینه های بسیار بیشتری نسبت به مدیریت بر بحران دارد عنوان کرد: در این راستا مدیران استان بحث توجه ویژه به موضوع اشتغال را همواره مدنظر قرار دهند چرا که رویکرد اصلی و مهم مدیریت ارشد استان نیز توجه به این موضوع است.

بازوند با تاکید بر اینکه مدیرانی که دغدغه اشتغال ندارند و به این رویکرد اعتقادی ندارند یا محل کار خود را عوض کنند و یا به استان دیگری بروند افزود: مدیرانی که به این رویکرد اعتقادی ندارند بدون تعارف بگویند که نمی توانیم کار در این حوزه را ادامه بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه بحث اشتغال در لرستان یک موضوع بسیار جدی است افزود: اگر این معضل در استان حل نشود ما به طور حتم شاهد مرگ تدریجی جوانان این استان خواهیم بود.

استاندار لرستان با بیان اینکه ما در رسانه ها و صدا و سیما صحنه هایی را از بیکاری و مشکلات جوانان و مردم این استان می بینیم که بسیبار ناراحت کننده است عنوان کرد: مدیران استان باید فردای قیامت جوابگو باشند.

بازوند با اشاره به وجود موانع پنهان اداری در بحث ایجاد اشتغال در استان لرستان تصریح کرد: متاسفانه ما هم اکنون شاهد موانع پنهان برای سرمایه گذاری و اشتغال در ساختار اداری استان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت همکاری بانکهای استان در رابطه با پرداخت تسهیلات به بنگاههای زود بازده و طرحهای اقتصادی تاکید کرد و گفت: بانکهای استان برای عدم پرداخت تسهیلات به بنگاههای زودبازده استدلال و توجیه قانع کننده ای داشته باشند.

استاندار لرستان با اشاره به بهانه تراشی بانکهای استان برای پرداخت تسهیلات به بنگاههای زودبازده و طرحهای اشتغالزا لرستان عنوان کرد: بانکهای استان اینقدر بخش خصوصی را برای دریافت تسهیلات و سرمایه گذاری در لرستان اذیت نکنند.

بازوند با بیان اینکه متاسفانه خیلی از افراد به خصوص نخبگان استان دغدغه بیکاری در لرستان را ندارند افزود: اگر این دغدغه وجود داشت به طور حتم با وجود این همه ظرفیت و پتانسیلی که در لرستان وجود دارد این وضعیت بیکاری در استان نبود.

کد خبر 2202868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha