نیک‌طلب در گفتگو با مهر:

نمی‌دانم چه بر سر شورای شعر نوجوان کانون می‌آید

نمی‌دانم چه بر سر شورای شعر نوجوان کانون می‌آید

به گفته دبیر شورای شعر نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تاکنون 11 مجموعه شعری از سوی این شورا مصوب شده و با تصویب 19 عنوان دیگر، بخش نخست پروژه به پایان می‌رسد، اما از آنجا که همه چیز در سرزمین ما به شخص وابسته است، معلوم نیست با آمدن مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری چه برسر شورای شعر نوجوان بیاید.

بابک نیک‌طلب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که تاکنون 11 مجموعه شعر در «شورای شعر نوجوان امروز» به تصویب نهایی رسیده، گفت: «ترانه سفید» مینو کریم‌زاده، «پرنده باران» از مهدی نظری، «با فرفره‌ها به شادی باد بگرد» اثر بابک نیک‌طلب، «پرنده خواهر من است» سروده جعفر ابراهیمی، «آوازهای سیب‌زمینی» کاری از مهدی مرادی، «ستاره‌ها که بیفتند» از ملیحه مهرپرور و «از خودم سئوال می‌کنم» سروده حامد محقق از جمله این مجموعه اشعار است.

«شاعری در باغ وحش» از جمال‌الدین اکرمی، «زندگی با دور تند» سروده ریتا ملکی، «درخت‌ها برای تو، پرنده‌ها برای من» اثر مهدیه نظری و «وقتش رسیده که کمی پسته بشکنیم» از فرهاد حسن‌زاده، 11 مجموعه شعری هستند که در شورای شعر نوجوان به تصویب رسیده‌اند و به‌زودی منتشر می‌شوند.

به گفته نیک‌طلب، شورای شعر نوجوان کانون از ابتدا به صورت پروژه‌ای تعریف شده و با تصویب و انتشار 30 مجموعه شعر به پایان دور اول خود می‌رسد، اما از آنجا که همه چیز در سرزمین ما به شخص وابسته است و از نظام و سیستم مشخصی پیروی نمی‌کند، معلوم نیست با آمدن مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری چه بر سر شورای شعر نوجوان بیاید؟ برای مثال با رفتن آقای صادق رضایی، مدیرعامل پیشین، جلسات 18 نفره شورای شعر تعطیل شده و مشخص نیست بودجه لازم برای انتشار مجموعه‌های تصویب شده چگونه تامین می‌شود؛ چون در دوره پیشین قرار بود آقای رضایی، افزون بر بودجه کانون، مبلغی را به این بخش اختصاص دهد.

«شورای شعر نوجوان امروز» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به دبیری بابک نیک‌طلب برای حمایت از شاعران و انتشار اشعاری با قالب و محتوای تازه شکل گرفته است. پیش از این نیز، طرح رمان نوجوان کانون و همچنین نمایشنامه‌نویسی برای نوجوانان شکل گرفته و آغاز به کار کرده بود. «شورای شعر نوجوان امروز» قرار است در همان راستا فعالیت کند و بیشتر به مفاهیم دینی و مذهبی و موضوعاتی بپردازد که کمتر به آن توجه شده است.

«شورای شعر نوجوان امروز» به قالب‌ها و مضامینی می‌پردازد که تاکنون کمتر به آن توجه شده است. شعر سپید، رباعی، ترانه و طنز از جمله مواردی است که شورای شعر نوجوان به آن می‌پردازد. این شورا، به تازگی کار خود را آغاز کرده و جلسات نقد و بررسی آن، پس از ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

کد خبر 2205575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha