۱۱ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۰۲

سنگری:

بین المللی شدن سوگواره کودک حرکت ارزشمند فرهنگی است

بین المللی شدن سوگواره کودک حرکت ارزشمند فرهنگی است

قزوین- خبرگزاری مهر: نویسنده و عاشورا پژوه برجسته کشور گفت: با بین المللی شدن سوگواره های عاشورایی زمینه آشنایی کودکان و کارشناسان کشورهای دیگر نیز با نهضت حسینی فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین سوگواره بین‌المللی شعر، قصه و هنر حسینی(ع) که با حضور آیت الله هادی باریک بین نماینده ولی فقیه در استان،داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار، علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان و مهمانان خارجی با عنوان حماسه در كربلا در محل کانون قزوین برگزار شد.

محمد رضا سنگری در این سوگواره اظهارداشت: امروز در حالی شاهد برگزاری هفتمین سوگواره عاشورایی هستیم که برنامه های پیش بینی شده این سوگواره نسبت به سالهای گذشته مطلوب تر است.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین سوگواره عاشورایی افزود: عدد هفت در میان مجموعه اعداد، خاص است و دارای دو معنی همه و همیشه است و اینکه در سفر حج، حاجیان هفت بار دور خانه خدا می چرخند به این معناست که همیشه به خدا توجه دارند و محور، عشق و فکر آنها همیشه خداست و همه نیز نشان از این است که ما در نماز هفت عضو خود را روی خاک قرار می دهیم که یعنی همه اعضای ما برای خداست و مومن زمانی به کمال می رسد که همه اعضاء و جوارح انسان خود را برای خدا دهد.

سنگری بیان کرد: امام حسین(ع) فقط در راه خدا، جان خود را نثار کرد، به خاطر خدا همه سختی ها را پذیرفت و چون برای خدا شد، جاودانه شد و امیدوریم با برگزاری چنین برنامه هایی بتوانیم هرچه بیشتر با فرهنگ حسینی آشنا شده و در این راه گام برداریم.

نویسنده و عاشورا پژوه برجسته کشور در ادامه با تشکر از برگزار کنندگان سوگواره عاشورایی در قزوین یادآورشد: بهشت قسمتی دارد که متعلق به کسانی که به کودکان خدمت کرده و در رشد و بالندگی این قشر اثرگذار هستند و بهترین قسمت بهشت نیز کربلاست و شما که برای کودکان کار می کنید و عشق به اباعبدالله الحسین دارید به طور قطع یقین این بهشت را خواهید دید.

سنگری در پایان گفت: فرهنگ عاشورا بايد با استفاده از ابزار هنر زنده نگه داشته شود و نسل به نسل و سينه به سينه به آيندگان منتقل شود.

در این مراسم نمایش عشق و عطش کار کودکان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ذکر مصائب سالار شهیدان و خاندان مطهرش با جذابیت و حزن و اندوه خاصی برگزار شد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

کد خبر 2206261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha