۱۱ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۴۰

حاجیان زاده:

استفاده از هنر در ترویج فرهنگ عاشورایی برای کودک جدی گرفته شود

استفاده از هنر در ترویج فرهنگ عاشورایی برای کودک جدی گرفته شود

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: برای ترویج فرهنگ عاشورایی و دینی در میان کودکان و نوجوانان باید از ابزار هنرهای جذاب بخوبی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حاجیان زاده ظهر چهارشنبه در هفتمین سوگواره بین‌المللی شعر، قصه و هنر حسینی (ع) که در محل کانون استان برگزار شد اظهارداشت: استفاده از هنر و ادب در فرهنگ کودکانه به ما کمک می کند که ابعاد دوست داشتی بودن دین را بیشتر نهادینه کنیم.

وی با اشاره به هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا افزود: پیام عاشورا حفظ و نگهداری از دین است که در حفظ دین علاوه بر جنبه های معرفتی، شناخت و آموزش معارف دینی، جنبه های عملی و پیاده کردن دین نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
این مسئول، امر به معروف و نهی از منکر  را از دیگر پیام های عاشورا عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) با حرکت در راه دین، شجاعت و تعصب دینی را در عرصه عاشورا به منصه ظهور رساند و این آمیزه دینی باید در زندگی رهروان آن حضرت مورد توجه قرار گیرد.
 
حاجیان زاده محبت و عقلانیت را از مهمترین ابزار در تربیت کودکان دانست و تصریح کرد: محبت همیشه جنبه مقدمی دارد تا انسان به عقلانیت برسد و در موضوع تربیت ابتدا باید محبت و گرایش درونی و دوست داشتن مورد توجه باشد و بعد جنبه های عقلانی در سنین نوجوانی و جوانی رنگ و بوی خاص می یابد تا محبت ها ماندگار شود.

وی در پایان اظهارداشت: استفاده از شعر، نمایش های هنرمندانه تنها ابزاری است که در فرهنگ کودکانه ابعاد محبت آمیز و گرایش کودکان و نوجوانان را به سمت دین بیشتر فراهم می کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این هنر آئینی گامهای اساسی برای ترویج فرهنگ عاشورایی برداریم.

کد خبر 2206296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha