۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲

انتقاد معاون وزیر آموزش و پرورش از سوء استفاده برخی ناشران کمک‌آموزشی

انتقاد معاون وزیر آموزش و پرورش از سوء استفاده برخی ناشران کمک‌آموزشی

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشي به لزوم نظارت بر توليد منابع آموزشي اشاره كرد و گفت: هر محصولي كه به‌طور مستقيم با جامعه ارتباط دارد، يك دستگاه نظارتي آن را تایيد مي‌کند تا خداي نكرده سلامت جامعه به خطر نيفتد. در حوزه منابع آموزشي نيز شوراي عالي آموزش و پرورش اين نظارت را به سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي محول كرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام محمدیان، معاون وزير و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشي، دهمين جشنواره كتاب‌های آموزشی رشد را يكی از اقدامات خوب و حسنه سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی دانست و گفت: ما بايد به نحوي از ناشران، مولفان و نويسندگان كتاب‌هاي آموزشي تجليل كنيم و تلاش‌هاي آنها را ارج بگذاريم.

محمديان ادامه داد: اين وظيفه ما به‌عنوان دستگاه متولي تعليم و تربيت است كه قدردان تلاش آنها باشيم. حقيقتاً ناشران و مولفانی كه با اين احساس مسئوليت قدم در عرصه فرهنگ و توليدات مناسب با اهداف تعليم و تربيت می‌گذارند، شايسته تجليل هستند.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشي در ادامه به گستره متنوع مواد و رسانه‌هاي آموزشي اشاره كرد و ادامه داد: ما 12 ميليون دانش‌آموز داريم كه علاوه بركتاب‌های درسی نياز دارند از ساير كتاب‌ها و منابع آموزشي استفاده كنند و وظيفه دستگاه تعليم و تربيت است تا منابع مناسب را به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمين معرفی و آنها را در شناسایی بهتر منابع آموزشی ياري کند.

محمديان در ادامه به لزوم نظارت بر توليد منابع آموزشی اشاره كرد و گفت: هر محصولی كه به‌طور مستقيم با جامعه ارتباط دارد، يك دستگاه نظارتی آن را تایيد می‌کند تا خدای نكرده سلامت جامعه به خطر نيفتد. در حوزه منابع آموزشی نيز  شورای عالی آموزش و پرورش اين نظارت را به سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی محول كرده است.

محمديان به سوء استفاده برخي از ناشران از احساس خوب خانواده‌ها به فرزندانشان اشاره كرد و گفت: متاسفانه عده‌ای در حوزه توليد منابع آموزشی تنها سود شخصی خود را لحاظ می‌كنند و توليداتی را روانه بازار می‌کنند كه تنها در كوتاه‌مدت باعث پيشرفت ظاهری كودكان می‌شود و در طولانی مدت اثرات مخربی بر فرآيند ياددهی و يادگيری آنها دارد.

وي  ادامه داد: خانواده‌ها صدا و سيما را به‌عنوان يك مرجع براي كالای مناسب می‌شناسند و نياز است كه صدا و سيما نيز در اين زمينه توجه ويژه‌ای به معرفی منابع مناسب آموزشی داشته باشد كه راهكارهای آن در مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش كه با امضای رئيس جمهور ابلاغ شده، ديده شده است.

کد خبر 2207261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha