۲۰ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۵۱

امیر قلعه‌نویی:

برای حفظ صدر، با تمام توان بازی می‌کنیم/ تیم صنعتی، مانند هوای بهاری است

برای حفظ صدر، با تمام توان بازی می‌کنیم/ تیم صنعتی، مانند هوای بهاری است

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران اعلام کرد که از تمام نفرات و توان تیمش برای پیروزی برابر استقلال صنعتی خوزستان استفاده می‌کند تا حداقل بتواند جایگاه این تیم در صدر جدول را حفظ کند. وی همچنین گفت: متاسفانه زمانی که به صدر جدول می‌رسیم و شرایط خوبی پیدا می‌کنیم، عده‌ای با شایعه‌سازی می‌خواهند ما را از مسیر موفقیت خود دور کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر صنعتی خوزستان که بعد از ظهر امروز جمعه در محل سازمان لیگ برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازی مقابل استقلال خوزستان، دیداری خاص است زیرا هر دو تیم به امتیاز آن نیاز دارند. ما به فکر حفظ صدر هستیم و آنها می‌خواهند موقعیت بهتری را در جدول رده‌بندی بدست آورند.

وی همچنین افزود: تیم استقلال صنعتی خوزستان مانند هوای بهاری است زیرا یک روز بسیار عالی بوده و یک روز اصلا خوب نیستند. آنها در بازی مقابل ما بسیار خوب بازی کردند و 2 بر صفر برنده شدند، هرچند یک پنالتی و یک گل درست‌مان در آن بازی نادیده گرفته شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در ادامه اضافه کرد: هم ویسی مربی خوبی است و هم صنعتی بازیکنان خوبی دارد و به همین خاطر به نتیجه هفته گذشته این تیم کاری نداریم. ما استقلال هستیم و برای حفظ جایگاه با تمام نفرات و همه توان خود به میدان می‌رویم.

وی با رد این مساله که ممکن است به خاطر دیدار هفته آینده تیمش با پرسپولیس در دربی تهران، به برخی از بازیکنان استقلال در بازی با صنعتی خوزستان استراحت بدهد، خاطرنشان کرد: این سه امتیاز برای‌مان بسیار حساس است زیرا حداقل باید جایگاه‌مان را حفظ کنیم.

قلعه‌نویی با اشاره به اینکه تیم صنعتی را به خوبی آنالیز کرده، یادآور شد: تیم صنعتی نقاط قوت زیادی دارند اما نقطه کلیدی آنها ایمان مبعلی است.  ضمن اینکه آنها پرس خوبی انجام داده و مبعلی مهاجمان را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد، پس باید این بازیکن را ببندیم تا به موفقیت برسیم.

وی در ادامه به موضوعی جالبی اشاره کرد: متاسفانه زمانی که ما به صدر جدول می‌رسیم و شرایط خوبی پیدا می‌کنیم، عده‌ای شایعاتی را مبنی بر جدایی من از استقلال مطرح می‌کنند. این دوستان، هم با من و هم با مجموعه استقلال مشکل دارند و با درست کردن چنین شایعاتی می‌خواهند استقلال را از مسیر موفقیت اصلی‌اش دور کنند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه از سوی دیگر در این چند روز هم بحث‌هایی زیادی سر نکونام به وجود آمد که من نمی‌خواهم به آن ورود کنم اما شایعه‌سازان به دنبال این بودند تا استقلال به حاشیه رفته و نتواند تمرکز خود را برای دیدارهای آینده داشته باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مصدومان استقلال بهبود یافته‌اند یا خیر، تاکید کرد: مانند مصدومان ما در کلینیک مشغول مداوا هستند و در این بازی هم ما آنان را در اختیار نخواهیم داشت.

قلعه‌نویی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکن جدید برزیلی‌شان به نام تونی کاروالیو توانسته در طول این تمریناتی که با استقلال انجام داده، نظرتان را جلب کند؟، تاکید کرد: باید بپذیریم این بازیکن از قاره‌ای به قاره دیگر آمده و باید از لحاظ بدنی شرایطش با وضعیت آب و هوای ایران تطبیق پیدا کند و نمی‌توانیم به زودی از وی انتظار داشته باشیم که همانند سایر بازیکنان در تمرینات حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در فوتبال ایران  بارها اتفاق افتاده که بازیکنی از شهری به شهر دیگر آمده اما شرایط آب و هوایی روی او تاثیر گذاشته، در خصوص اینکه آیا کارت بازی کاروالیو برای دیدار با استقلال صنعتی صادر شده؟، اظهار کرد: به زودی صادر خواهد شد اما جزئیات آن را می‌توانید از سرپرست باشگاه استقلال جویا شوید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنانی که جذب می‌کنید تا پایان فصل می‌توانند برای شما مثمر ثمر باشند یا خیر؟، خاطرنشان کرد: من در سپاهان، تراکتور و یا استقلال بازیکنانی را بر اساس تفکرات و تاکتیک تیمی‌ام جذب کرده و می‌کنم و هیچوقت من و همکارانم قصد جذب بازیکنی را نداریم که نخواهیم از او استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما یک گروه هستیم که در کنار یکدیگر سعی می‌کنیم به درستی و بر اساس منطق و مشورت بازیکنانمان را جذب کنیم. به عنوان مثال باید از کبه و مهرداد اولادی یاد کنم که ما بر اساس تفکرات تیمی‌مان آنان را جذب کردیم و اگر دچار مصدومیت نمی‌شدند، مطمئنا به تیم کمک می‌کردند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش که خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که چرا امیر قلعه‌‎نویی حتی با 11 بازیکن جوان هم می‌تواند در لیگ برتر موفق باشد، تصریح کرد: این نظر لطف شما دوستان است اما در هر تیمی که کار می‌کنم به جوانان اعتقاد خاصی دارم و از آنها می‌خواهم که با تمام توانشان برای تیم خود بازی کنند و شرایط را درک کنند و بدانند که با تمرین زیاد و پشتکار می‌توانند آینده موفقی داشته باشند.

وی تاکید کرد: من همیشه گفته‌ام قلعه‌نویی در این قضیه (موفقیت‌های استقلال) سهم کوچکی دارد و این تلاش همکاران و خود بازیکن است که باعث رشد و شکوفایی تیم می‌شود.

سرمربی استقلال در خصوص وضعیت آرش برهانی نیز گفت: آرش بازیکن بزرگی است، زحمات زیادی برای استقلال کشیده و هم اکنون با 99 گل زده، یکی از گلزنان بزرگ فوتبال ایران است اما به نظرم اشتباهی انجام داد که از او بعید بود. فردا شنبه برهانی در جلسه کمیته انضباطی شرکت خواهد کرد و ان شاء الله بعد از این جلسه در تمرینات استقلال حضور پیدا خواهد کرد.

کد خبر 2211433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha