۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۴۲

آیت الله دری نجف آبادی:

عدم توجه به فراگیری مهارت های زندگی در خانواده ها مشکل ساز شده است

عدم توجه به فراگیری مهارت های زندگی در خانواده ها مشکل ساز شده است

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: عدم توجه به فراگیری دانش مهارت های زندگی در خانواده ها مشکل ساز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر دوشنبه در مدرسه دخترانه شاهد حاج عراقچی اراک گفت: یکی از مشکلات جدی در جامعه از جمله بالارفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، درگیریهای خانوادگی و بی توجهی برخی از خانواده ها به تربیت فرزند به دلیل عدم توجه به فراگیری و دانش مهارت های زندگی است.

وی بر فرا گیری مهارت های زندگی توسط افراد جامعه تاکید کرد و اظهارداشت:  باید مهارت های زندگی و ازدواج به افراد به ویژه نسل جوان آموخته شود تا در آینده مشکلات خانواده گی و غیره پیش نیاید.

وی با اشاره به نقش زنان در خانواده گفت: زن نقش محوری در خانه دارد و می تواند بسیار تاثیرگذار و نقش آفرین باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دانش آموزان باید از فرصت های خود به خوب استفاده کنند، بیان کرد: در این دوران باید به فراگیری علم و دانش، تهذیب نفس و رعایت اخلاق و معرفت و ادب همت داشته  باشید چرا که علم بدون تهذیب و تزکیه نفس ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک  همچنین به فرا رسیدن هفته وحدت و رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: گرامیداشت این روزها و توجه امر وحدت میان مسلمانان جزء واجبترین کارها است.

در ادامه این آیین، رییس آموزش و پرورش ناحیه یک اراک نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت: هفته وحدت یک نماد تمام نمایی بین مسلمین جهان است که پیام صلح و دوستی و دوری از تفرقه را می دهد.

ابوالفضل هاشمی ادامه داد: آموزش و پرورش وظیفه تربیت آینده سازان ایران اسلامی را بر عهده دارد و به همین جهت مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری و مسئولان نظام است.

کد خبر 2213745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha