۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴

فرکی در گفتگو با مهر:

امسال جذاب‌ترین فصل فوتبال ایران است/ هر نتیجه‌ای در دربی به نفع ماست

امسال جذاب‌ترین فصل فوتبال ایران است/ هر نتیجه‌ای در دربی به نفع ماست

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان معتقد است این دوره از مسابقات لیگ، جذاب‌ترین دوره این بازی‌ها بوده و تا روز آخر تکلیف قهرمان مشخص نخواهد شد. فرکی همچنین می‌گوید نتیجه دیدار استقلال و پرسپولیس هرچه که باشد به نفع تیم فولاد خوزستان است.

حسین فرکی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پیروزی تیم فوتبال فولاد برابر پرسپولیس، جنجال سر گل دوم فولاد، بازی با ذوب آهن و همچنین دیدار استقلال با پرسپولیس به صحبت پرداخت:

* با وجود گذشت چند روز از بازی فولاد با پرسپولیس، هنوز از این بازی زیبا و جنجال گل دوم صحبت می‌شود.
آنچه که نیت ما بوده و تیم فولاد همواره آنرا دنبال می‌کند، ارائه بازی زیبا و در کنار آن کسب سه امتیاز است. به جرات می‌گویم که فولاد همیشه با این تفکر کارش را دنبال کرده است. به نظرم بازی با پرسپولیس سرآمد همه بازی‌های فولاد طی یک فصل و نیم بود. این واقعا مرا خوشحال کرد که جدا از نتیجه، عملکرد بازیکنانم عالی بود.واقعا مسابقه با پرسپولیس گل سرسبد همه بازی‌های ما بود.

* فکر می‌کنید این روند ادامه داشته باشد؟
ما همیشه زیبا بازی می‌کنیم ولی دور از چشم مردم این اتفاق رخ می‌دهد. در بازی با پرسپولیس همه از شبکه سه این مسابقه را تماشا کردند. ما واقعا به حق تا اینجای جدول بالا آمده‌ایم و این چیزی نیست جز حاصل زحمات مجموعه باشگاه و بازیکنان. بازیکنان فولاد نشان دادند که به نام حریف توجهی ندارند. البته حریف هم برای ما قابل احترام است ولی بعد از این مسابقه به بازیکنانم هم گفتم که باید پرونده آنرا ببندند و به مسابقات بعدی فکر کنند.

* نکته جالب اینکه در نیم فصل اول به پرسپولیس و سه تیم مدعی دیگر باخته بودید.
من واقعا از این خوشحالم که بازیکنان ما این ذهنیت که مقابل تیم‌های مدعی نتیجه نگرفته‌ند، را پاک کردند. ما مقابل استقلال، پرسپولیس، نفت و سپاهان شکست خورده بودیم ولی حالا این ذهنیت با بازی برابر پرسپولیس از بین رفته و نشان دادند شکست دور رفت هم حقمان نبود.

* گل دوم فولاد به پرسپولیس سر و صدای زیادی به پا کرد. از نظر شما این گل صحیح بود؟
من بارها فیلم بازی را تماشا کردم. نظرم این است که اگر توپ به دست آرش افشین خورده باشد، صحنه جوری بود که فاصله توپ و دست نزدیک بوده. قبل از آنکه آرش توپ را ببیند این اتفاق رخ داده. این صحنه، صحنه‌ای بود که حتی اگر توپ هم به دست آرش خورده بود آنرا هند نمی‌دانم. هنوز در کل دنیا و بخصوص در فوتبال ما تعریف مشخصی از هند وجود ندارد. این هم تنها موردی نبوده که پیش آمده. هنوز این کلاف سردرگم ادامه دارد.

* اگر بر عکس این اتفاق رخ می‌داد،عکس العمل شما چه بود؟
واقعا این همه جنجال رخ نمی‌داد. مگر در بازی رفت برابر پرسپولیس گل آفساید نخوردیم؟ ما آن اشتباه را فراموش کردیم. حتی در دربی اهواز اسماعیل شریفات یک گل صحیح به ثمر رساند ولی داور به اشتباه آنرا مردود اعلام کرد. در بازی با راه آهن هم در دقیقه اول یک فرصت را از ما گرفتند. باید قبول کنیم اشتباهات داوری پیش می‌آید. در همین مسابقه با پرسپولیس داور پنالتی ما را نگرفت. به هر حال وقتی سوت پایان بازی زده می‌شود باید همه چیز را فراموش کرد. به نظرم در این مورد فولاد یکی از تیم‌های با شخصیت لیگ برتر بوده است.

* با پیروزی مقابل پرسپولیس، چقدر به قهرمانی در لیگ امیدوار شدید؟
اعتقاد من این است امسال تا روز آخر لیگ نمی‌تواند حدس زد چه تیمی قهرمان می‌شود. به نظرم امسال، جذاب‌ترین لیگ تمام سال‌های گذشته است و پنج، شش تیم مدام صدر جدول را تجربه کرده‌اند. جای تیم‌های صدرنشین چندبار عوض شده و واقعا این زیباترین لیگ در میان تمام دوره‌های قبل است.

* نکته جالب این است که چند هفته دیگر باید مجددا با پرسپولیس در اهواز در چارچوب مسابقات جام حذفی بازی کنید. می‌توانید یکبار دیگر پیروزی برابر پرسپولیس را تکرار کنید؟
ما یکبار شایستگی‌هایمان را نشان داده‌ایم. با این حال، بازی در جام حذفی بسیار متفاوت است. شرایط لیگ و جام حذفی واقعا با هم فرق دارد و باید یک تیم در نهایت برنده شود. باید در این بازی حساب شده و با برنامه باشیم تا به هدفمان برسیم. در غیر اینصورت هم به ادامه مسابقات در لیگ برتر فکر خواهیم کرد.

* در برنامه دوشنبه شب نود، صحنه‌ای به تصویر کشیده شد که نشان می‌داد بعد از حضور شما در فولاد، گرایش مردم اهواز از رنگ آبی به قرمز بیشتر شده است.
قطعا اگر استقلال اهواز هم جایگاه خودش را پیدا کند، هواداران بیشتری به ورزشگاه خواهند رفت. آنچه که مرا خوشحال کرد این بود که طرفداران فولاد و پرسپولیس در کنار همدیگر در استادیوم حضور داشتند. این واقعا پیام خوبی برای فوتبال ایران است. اینکه در کنار کُری خواندن، در کنار همدیگر از فوتبال لذت می‌برند. واقعا از دیدن این صحنه‌ها در فوتبال خوزستان خوشحال شدم.

* ارزیابی‌تان از بازی این هفته فولاد با ذوب آهن چیست؟ نگران نیستید روند موفقیت شما در این بازی قطع شود؟
بازی با ذوب آهن واقعا دشوار است. این تیم انگیزه و شایستگی زیادی داردو به جرات می‌گویم جایگاه این تیم، واقعی نیست. ذوب آهن اگر مشکلات فصل گذشته را نداشت، الان جایگاه مناسبی در جدول داشت و شخصیت واقعی‌اش را نشان می‌داد. در بازی رفت هم ذوب آهن یک نیمه ما را واقعا اذیت کرد. در کل ذوب آهن تیم منسجم و قابل احترامی است ولی نمی‌خواهیم شیرینی پیروزی برابر پرسپولیس را در این بازی از دست بدهیم.

* البته مسابقات این هفته زیر سایه دربی برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که شما همیشه به خاطر کیفیت پایین یکی از منتقدانش بوده‌اید.
من همیشه به این موضوع انتقاد دارم. اگر مسابقه‌ای انجام می‌شود همه می‌خواهند از تماشای آن لذت ببرند. فوتبال بی کیفیت، واقعا حق تماشاگران را ضایع می‌کند. باید فرهنگی را در دربی جا بیندازیم که با یک باخت و برد چیزی عوض نمی‌شود. باید اجازه بدهیم همیشه یک طرف، از نتیجه و بازی لذت ببرند. چنین مسئله‌ای بهتر از این است که هر دو طرف ناراحت ورزشگاه را ترک کنند. اگر خودم باشم، دوست دارم با برنامه برای پیروز شدن تیمم را به زمین بفرصتم تا حداقل یک طرف هواداران از مسابقه لذت ببرند. طرف دیگر هم بالاخره با نتیجه کنار می‌آید. قشنگی‌های فوتبال به همین است.

* نتیجه دربی تاثیر مستقیمی در جایگاه تیم فولاد در جدول دارد. دوست دارید اینبار چه نتیجه‌ای در دربی رقم بخورد؟
هر نتیجه‌ای در دربی، به نفع تیم فولاد است. هرچند من هیچ وقت طرفدار مساوی نبوده‌ام ولی باخت، برد یا مساوی استقلال و پرسپولیس به سود ماست. البته من به بازیکنانم هم گوشزد کرده‌ام که نگاه اول باید به کار خودمان باشد و خودمان نتیجه بگیریم نه اینکه بخواهیم به عملکرد سایر تیم‌ها چشم بدوزیم. ما نباید از کار خودمان غافل شویم.

* قلیان کشیدن بازیکنان فوتبال هم این روزها سوژه اصلی رسانه‌ها و ورزشکاران شده است. نحوه برخورد با این بازیکنان باید چگونه باشد؟
این موضوع هم مثل بحث تبانی و فساد در فوتبال است که چند  وقت پیش اعلام شد. هیچ کس از این مسئله حمایت نمی‌کند. اصلا این ماجرا هم برای فوتبالیست‌ها و ورزشکاران اشتباه و غلط است و همه آنرا محکوم می‌کنند ولی اینکه اسمی از بازیکنان برده شود، این بی انصافی است. اگر اشتباهی صورت گرفته، باید بدون اینکه آبروی کسی برده شود به آن رسیدگی کنند.

کد خبر 2214454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha