۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۴۳

زاهدی:

حضرت محمد (ص) محور وحدت و اتحاد جهان اسلام است

حضرت محمد (ص) محور وحدت و اتحاد جهان اسلام است

سنندج - خبرگزاری مهر: استاندار کردستان گفت: شخصیت والا و مکرم حضرت رسول (ص) محور اتحاد و انسجام در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی ظهر سه شنبه در جشن بزرگ میلاد و رحمت و آغاز هفته وحدت در مسجد جامع شهر سنندج اظهار داشت: ساحت مقدس پیامبر معظم اسلام (ص) منشا برکات و رحمت عالمیان است و وجود نازنین و گرامی ایشان فرصتی مناسب برای سعادت و رستگاری بشریت بشمار می رود.

وی افزود: همه باید با تاسی از ویژگی های بارز و چشمه زلال شخصیتی این بزرگوار به تقویت معنویت و ارزش های اعتقادی خود در زندگی و جامعه بپردازیم و در حقیقت باید پذیرفت که تاثیر گذاری شخصیت نه تنها مختص این دوران نیست بلکه تا ابد برای بشریت به جای خواهد ماند.

استاندار کردستان ادامه داد: در دوران جاهلیت اعراب جزیره عرب در کمال جهل و گمراهی با اعمال غیر انسانی خود نظیر تعرض و اختلاف و تفرقه ، کشتن دختران و تعدیدی به دیگران در اوج جاهلیت بسر می بردند که پیامبر اسلام (ص) توانست با هدایت و راهنمایی های خود راه سعادت و رستگاری را به آنها نشان دهد.

زاهدی یادآور شد: وحدت در جهان اسلام برپایه وجود پیامبر اسلام و قرآن کریم بنا شده و در واقع دوستی با پیامبر اسلام رمز موفقیت و انسجام اسلامی است.

وی به تلاش دشمنان بر ترویج جریانات فکری انحرافی در بین مسلمانان اشاره کرد و بیان کرد: آنها تلاش می کنند افراطی گری را در جهان اسلام ترویج کنند تا از این طریق با ایجاد تفرقه در بین مسلمانان به اهداف شوم خود برسند.

استاندار کردستان گفت: همه ما با درایت و تفکر و با پیروی از مشترکات و ارزش های متعالی اسلام برای استحکام وحدت و همدلی در جهان اسلام کوشش کنیم.

پيامبر اسلام (ص) محور وحدت و همدلي در بين مسلمانان است

ماموستا اقبال بهمنی نيز در ادامه اين مراسم با اشاره به اينكه، با حضور پیامبر ستون‌های ظلم به لرزه درآمد عنوان كرد: ولادت رسول خدا موجب شد، ظالمان به خطر بیفتند و تولد ایشان بزرگترین انقلاب بنیادی عقلی و معنوی در تاریخ بشریت است.

امام جمعه موچش ظهور نبی‌ گرامی اسلام را پیروزی توحید بر شرک و بت‌پرستی دانست و گفت: این امر موجب وحدت جامعه بشری شده و وحدت را در میان مسلمانان افزایش داده است.

ماموستا بهمنی عنوان کرد: پیامبر مصداق رحمت بوده و استمرار رسالت وی موجب ایجاد وحدت عظیم در جامعه اسلامی شده است.

وی نخستین اقدام رسول خدا در زمینه ایجاد برادری در امت اسلامی را انعقاد میثاق برادری بین مهاجران و انصار عنوان کرد و گفت: این موضوع زیربنای اتحاد و همبستگی اسلامی شد.

امام جمعه موچش افزود: ارزش‌های اسلام جایگزین معیارهای پوچ جاهلیت شد و وجود پیامبر گرامی اسلام موجب چنگ زدن به ریسمان الهی و دعوت انسان‌ها به عبودیت و بندگی خداوند شد.

ماموستا بهمنی به وجود آمدن اتحاد را در سایه پرستش خداوند ذکر کرد و افزود: باید بر پایه این مبنا و بر اساس عمل به دستورات جامع و کامل شریعت اسلام، اتحاد را محقق کنیم.

کد خبر 2214520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha