تحولات عراق/

ارتش وارد فلوجه نخواهد شد / آمریکا با ارسال سلاحهای سبک به عراق موافقت کرد

ارتش وارد فلوجه نخواهد شد / آمریکا با ارسال سلاحهای سبک به عراق موافقت کرد

منابع عراقی از انهدام سه قایق وابسته به داعش و دستگیری یک تروریست سوری الاصل در غرب الانبار و پاکسازی قریب الوقوع فلوجه طی روزهای آینده از وجود تروریستها خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع پلیس در استان الانبار روز شنبه به المسله گفت نیروهایی مشترک از عملیات الجزیره و البادیه توانستند سه قایق وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) را در شهر القائم در غرب الانبار به آتش بکشند.

به گفته این منبع، نیروهای امنیتی عراق همچنین توانستند یک تروریست سوری الاصل را در همان منطقه دستگیر کنند.

واکنش پنتاگون به تقاضای تسلیحاتی عراق

خبر دیگر اینکه وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد در پی تقاضای نوری المالکی نخست وزیر عراق، سلاحهای سبک به عراق ارسال خواهیم کرد .

وزارت دفاع آمریکا ضمن اعلام تصمیم خود برای ارسال سلاحهای سبک و مهمات به عراق در اسرع وقت، اعلام کرد ما موضوع آموزش نیروهای امنیتی عراق را بررسی می کنیم.

نخست وزیر عراق خواستار دریافت سلاح برای مقابله با تروریستهای القاعده در الانبار شده بود.

به نوشته پایگاه المدی پرس، استیو وارن سخنگوی پنتاگون اعلام کرد کمکهای تسلیحاتی جدید بنا به درخواست نوری المالکی نخست وزیر عراق در اسرع وقت به عراق ارسال خواهد شد.

به گفته وی، ارسال سلاحهای سبک به عراق نیازی به موافقت کنگره ندارد. این سخنگو گزارشها مبنی بر اینکه آموزش ارتش عراق در خاک اردن خواهد بود، تکذیب کرد.

عشایر فلوجه را پاکسازی خواهند کرد

احمد الدلیمی استاندار الانبار تاکید کرد ارتش هرگز وارد فلوجه نخواهد شد و عشایر، این شهر را از وجود تروریستها پاکسازی خواهند کرد.

الدلیمی در گفتگو باالمدی پرس خبرهایی مبنی بر برگزاری کنفرانس یا نشست با فرماندهان امنیتی و اعلام ورود نیروهای ارتش به شهر فلوجه را تکذیب و تاکید کرد دخالت نظامی در فلوجه در حال حاضر بعید است.

وی خاطر نشان کرد عشایر فلوجه را طی روزهای آینده از وجود تروریسم پاکسازی خواهند کرد.

استاندار الانبار با اشاره به ادامه عملیات مبارزه با تروریسم در این استان تاکید کرد فلوجه و الرمادی گورستان تروریستهای داعش خواهند شد.

 

کد خبر 2216893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha