۲۹ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰

هت تریک دن براون در بازار پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا

هت تریک دن براون در بازار پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا

دن براون برای سومین بار از سال 2004 تاکنون موفق شد تا نام خود را به عنوان نویسنده پرفروش‌ترین کتاب سال در آمریکا به ثبت برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو. اس. ای. تودی، «دوزخ» نوشته دن براون که داستانی امروزی با تکیه بر اشعار دانته در قرن چهاردهم است، در راس پرفروش ترین کتاب‌های آمریکا در سال 2013 قرار گرفت.

براون اولین بار با انتشار «کد داوینچی» در سال 2004 در راس فهرست پرفروش‌های آمریکا قرار گرفت و این موفقیت را یک بار دیگر در سال 2006 با اکران نسخه سینمایی این کتاب تکرار کرد.

این موفقیت موجب شد تا بلافاصله با انتشار «دوزخ» کمپانی سونی اعلام کند قصد دارد نسخه سینمایی این کتاب را با بازی تام هنکس در نقش نشانه‌شناس مشهور‌ هاروارد، در سال 2015 اکران کند.

در همین حال سال 2013 سال بزرگی نیز برای وورنیکا راث بود این نویسنده که اکنون 25 سال دارد، موفق‌ترین نویسنده برای نوجوانان در سال 2013 لقب گرفت و با سه کتابش در ردیف 15 کتاب اول همه فهرست‌های کتاب‌های پرفروش آمریکا جای گرفت.

کتاب این نویسنده با عنوان «واگرا» جایگاه دوم پرفروش‌های آمریکا را در تصرف خود گرفت. این کتاب جلد اول از سه گانه فانتزی/ ترسناک اوست. انتشار این مجموعه از سال 2011 شروع شد، اما در سال 2013 بیشترین موفقیت و توجه را نصیب خود کرد. نسخه سینمایی این فیلم با بازی شیلن وودلی و کیت وینسلت قرار است ماه مارس در سینماها اکران شود. سومین کتاب از این مجموعه با عنوان «هم پیمان» اکتبر سال 2013 منتشر شد. این کتاب اکنون در جایگاه هشتم پرفروش‌های یو.اس.ای تودی جای دارد. دومین رمان از این مجموعه نیز «شورشی» نام دارد و سال 2012 منتشر شد و اکنون جایگاه پانزدهم پرفروش‌ها را به خود اختصاص داده است. ورونیکا راث فارغ التحصیل دانشگاه نورتوسترن است.

در فهرستی که یو.اس.ای.تودی از پرفروش‌ها ارایه کرده جف کینی با کتاب «خاطرات یک بچه ترسو» و با جلد هشتم آن با عنوان «بدشانسی» در جایگاه سوم قرار دارد. در این کتاب گرگ هفلی قهرمان ترسوی کتاب، ماجراهای جدیدی را تجربه می‌کند.

نیکلاس اسپارکز نیز با «بهشت امن» در جایگاه چهارم قرار گرفته است  جایگاه پنجم را جان گرین با کتاب «گناه ستارگان ما» در اختیار دارد. جان گریشام نیز با کتاب «ردیف درختان افرا» در جایگاه ششم قرار گرفته است.

در همین حال نشریه پرتیراژ یو. اس. ای. تودی اعلام کرد در سال 2013 کتاب‌های داستانی 80 درصد از کتاب‌های پرفروش این نشریه را به خود اختصاص داده بودند که این رقم بالاترین رقم به دست آمده برای کتاب‌های داستانی از سال 1993 تاکنون است. تاکنون سال 2011 با داشتن آمار 78 درصد در این زمینه رکورددار بود.

در راس کتاب‌های غیرداستانی سال 2013 کتاب «کشتن مسیح» نوشته بیل اورایلی و مارتین دوگارد جای دارد. این دو با کتاب «کشتن کندی» در سال 2012 همین موفقیت را به دست آورده بودند. 

کد خبر 2217112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha