۲۹ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶

فرهاد طلو‌ع‌کیان مطرح کرد:

گسترش ورزش پهلوانی به عنوان میراث معنوی/ جایگاه والای اصفهان در ورزش پهلوانی

گسترش ورزش پهلوانی به عنوان میراث معنوی/ جایگاه والای اصفهان در ورزش پهلوانی

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشور گفت: گسترش ورزش پهلوانی به عنوان میراث معنوی بشریت باید در کشور و استان اصفهان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد طلو‌ع‌کیان پیش‌از ظهر امروز در مراسم دومین سالگرد افتتاح موسسه فرهنگ، قرآن و ورزش علی‌ابن ابیطالب(ع) اصفهان که در محل این موسسه برگزار شد، توجه به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را مهم دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها بر مسئله توجه به این هدیه معنوی ایران به جهان، تاکید کرده‌اند و باید این مسئله را مورد توجه داد که ورزش پهلوانی یک فرهنگ و تاریخ به شمار می‌رود.

وی افزود: این ورزش به عنوان میراث معنوی بشریت، با نام ایران در یونسکو ثبت شده و ما باید بیش از گذشته به آن توجه داشته باشیم و به عنوان یک هدیه معنوی، این ورزش را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشور با اشاره به ضرورت توجه به گسترش این ورزش بیان داشت: اگرچه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما باید برای گسترش بیشتر آن اقدامات بیشتری صورت داد و کاری کنیم که اصفهان در پایتختی ورزش پهلوانی بیشتر بدرخشد.

وی افزود: تدوین مرام‌نامه پهلوانی و جوانمردی کشور از اقداماتی بود که در یک سال گذشته انجام شده و ما تلاش می‌کنیم که برای اجرائی شدن هرچه بهتر این مرام‌نامه اقدام کرده و کاری کنیم که جوانمردی در ورزش کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

طلوع‌کیان خاطرنشان کرد: این مرامنامه همه اهالی جامعه ورزش را در بر می‌گیرد و ما در آن به مدیران ورزشی، مربیان، ورزشکاران و رسانه‌ها توجه کرده و تلاش می‌کنیم که آن را اجرایی کنیم.

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان نیز در این مراسم گفت: توجه به استفاده از تکنولوژی‌های روز و سخت‌افزارهای مناسب، از اهداف مورد نظر ما در ساخت موسسه علی‌ابن ابیطالب(ع) اصفهان به شمار می‌رفت.

سید رضا اخروی با بیان اینکه توجه به استفاده از مربیان و اساتید ورزشی مجرب، از دیگر برنامه‌های ما به شمار می‌رفت، تصریح کرد: در این راستا نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و ما تلاش کردیم که به عنوان یک الگوی فرهنگی و ورزشی کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این موسسه در بعد قهرمانی در رشته‌های کاراته، ووشو، ژیمیناستیک و ورزش باستانی اقدامات جدی انجام داده و در 2 سال گذشته 4 هزار نفر به عضویت آن درآمده‌اند و 1930 کارت ورزشی صادر شده است.

به گزارش مهر، در حاشیه این مراسم از سید مرتضی سیف‌زاده، بنیان‌گذار خانه وزنه‌برداری و رئیس هیئت وزنه‌برداری استان اصفهان با حضور مدیران استان تجلیل شد.

 

 

 

کد خبر 2217180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha