۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴

امیرآبادی فراهانی:

در مسائل فرهنگی و هنری قم مطالبه داریم/ کنار دریائیم اما همیشه لب تشنه

در مسائل فرهنگی و هنری قم مطالبه داریم/ کنار دریائیم اما همیشه لب تشنه

قم - خبرگزاری مهر: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسائل فرهنگی و هنری قم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبه داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل قبلی و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بنده از زبان نمایندگی قم می‌گویم که متاسفانه در دوره‌ای قرار داریم که در کنار دریا هستیم ولی همیشه لب تشنه‌ایم.

وی با بیان اینکه مراکز فرهنگی قم بسیار کم است گفت: بر اساس آماری که معاونت راهبردی دولت ارائه کرده قم دارای 53 کتابخانه است که در این شاخص رتبه 27 کشور را داراست.

امیرآبادی گفت: 11 مرکز فرهنگی و هنری در قم وجود دارد و این استان رتبه 29 در بین استان‌های کشور را داراست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اعضای این مراکز را دو هزار و 997 نفر اعلام کرد و افزود: قم در این زمینه در رتبه آخر قرار دارد.

وی ادامه داد: قم از نظر کتاب‌های موجود در مراکز فرهنگی رتبه 29 و از نظر کتاب‌های امانت داده شده رتبه 28 در کشور را داراست.

به گفته امیرآبادی، قم از نظر صنعت چاپ و نشر رشد خوبی دارد ولی ما در مسائل فرهنگی و هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبه داریم.

وی تاکید کرد: بسیاری از فعالیت‌هایی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود خدمات ملی و فراملی است و من از وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهش می‌کنم به فکر مردم قم، مراکز فرهنگی، خبرنگاران و ناشران قم باشند.

 

کد خبر 2217611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha