۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۰۴

اسماعیلی طبا:

تالار مرکزی قم با 82 درصد پیشرفت فیزیکی نیمه تعطیل است/ نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی دقیق هستیم

تالار مرکزی قم با 82 درصد پیشرفت فیزیکی نیمه تعطیل است/ نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی دقیق هستیم

قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: تالار مرکزی شهر قم با 82 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل کمبود اعتبار در حالت نیمه تعطیلی بسر می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی اسماعیلی طبا که پیش از ظهر دوشنبه در مراسم تودیع خود سخن می‌گفت اظهار کرد: در 20 سال اخیر که توفیق خدمت در مرکز تولید و نشر فرهنگ دین و ام القرای جهان تشیع در مدیریت رادیو قم، مدیریت سیمای قم، قائم مقام مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما و مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم را داشته‌ام سبب شد شناخت بیشتری از اهالی فرهنگ و هنر این استان پیدا کنم که این شناخت منجر به ایجاد جو اعتماد بین اهالی فرهنگ با اداره کل شده و در گردش امور موثر بود.

وی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم علاوه بر ماموریت‌های متداول و رایج همه استان‌ها، ماموریت‌های ویژه و منحصر به فردی دارد که متاثر از وجوه ملی و بین المللی این استان است.

اسماعیلی طبا تاکید کرد: وجود بارگاه کریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه شرایطی را رقم می‌زند که نیازمند برنامه ریزی فرهنگی بسیار دقیقی است.

وی برقراری ارتباط با مراجع و علمای قم را برای همه دولت‌ها حیاتی دانست و گفت: برگزاری کنگره بزرگداشت فقیه آگاه آیت‌الله العظمی گلپایگانی با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، برگزاری همایش گرامیداشت انتشار مجله مکتب اسلام و تجلیل از حضرات آیات مکارم و سبحانی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کتاب حوزه و... از جمله آثار و برکات این ارتباط بوده است.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: در طول دو سال خدمت در عرصه فرهنگ و هنر قم با وجود مشکلات حاد اعتباری نه تنها برنامه‌های متداول و پیش بینی شده این اداره کل تعطیل نشد بلکه کارهای جدیدی از جمله شکل گیری دبیرخانه شعر دائمی کشور، برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در ماه رمضان، کسب رتبه سوم شورای فرهنگ عمومی قم در سطح کشور، ارتقای جایگاه ساختاری اداره کل از رتبه سه به یک، برگزاری جشنواره کتاب مهدویت، کسب رتبه دوم در ارزیابی کشوری، راهیابی تئاتر قم در دو سال متوالی به جشنواره تئاتر فجر، تولید 11 بازی رایانه‌ای، ایجاد پایانه صدور محصولات فرهنگی و هنری، افزایش رشته‌ها و دانشجویان مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم، کمک به توسعه کمی و کیفی کانون‌های مساجد، مشارکت در برگزاری هفته‌های فرهنگی قم در مالزی و تایلند، تملک زمین کتابخانه مرکزی قم، تدوین دانشنامه جامع قم و... انجام شده است.

اسماعیلی طبا به پیگیری‌های خود در زمینه توسعه زیرساخت‌های عمرانی اشاره کرد و افزود: تالار مرکزی شهر با وجود اینکه 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به دلیل کمبود اعتبار در حالت نیمه تعطیلی بسر می‌برد.

وی تملک زمین کتابخانه مرکزی قم به مساحت 4 هزار و 500 متر مربع به ارزش 20 میلیارد تومان را یکی دیگر از پیگیری‌های دوره مدیریتی خود ذکر کرد و افزود: ساخت نمایشگاه دائمی کتاب در بلوار پیامبر اعظم، ساخت اردوگاه عظیم قرآنی و فرهنگی، تدوین دانشنامه جامع قم، تدوین تاریخ جامع قم و کتاب دانشوران قم، تخصیص بودجه‌ای برای امور فرهنگی زائران و... از جمله فعالیت‌هایی که آغاز شده و امیدواریم پیگیری‌های لازم برای به سرانجام رسیدن آنها انجام شود.

کد خبر 2217687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha