۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۰۲

قادري خبر داد:

کردستاني ها 198 روز هوای سالم تنفس کردند/ نگاه محیط زیست همسو با توسعه

کردستاني ها 198 روز هوای سالم تنفس کردند/ نگاه محیط زیست همسو با توسعه

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: در مجموع 306 روز اندازه گیری پارامتر هوا مردم کردستان 198 روز هوای سالم تنفس کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصح قادری ظهر امروز در نشست خبري با احصاب رسانه و مطبوعات استان كردستان كه در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در سال 92 در سنندج سه روز هوای خطرناک، 94 روز هوای خوب و 198 روز هوا با آلودگی کم داشته ایم.

وی با اشاره به این مطلب که در سال جاری در مجموع وضعیت هوا نسبت به سال های گذشته بسیار خوب بوده است، افزود: انتظار می رود با برنامه ریزی های لازم و تعامل با کشورهای همجوار از جمله عراق، سوریه و ترکیه شاهد حذف گرد و غبار باشیم تا وضعيت هواي استان كردستان و ساير استانهاي درگير با موضوع ريزگردها ساماندهي شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان بیان کرد: انرژی پاک، مسئولیت اجتماعی و آسمان آبی شعار امسال هفته هوای پاک است و در همين راستا برنامه هاي متعددي براي اجرا در دستور كار قرار گرفته و انتظار مي رود كه ادارات و سازمان هاي دولتي به همراه اقشار مختلف مردم در اين زمينه ما را همكاري كنند.

برگزاري 100 برنامه همزمان با هفته هواي پاك در كردستان

قادری در بخش ديگري از سخنان خود در اين نشست خبري با بیان این مطلب که در هفته هوای پاک 100 برنامه در استان كردستان برگزار می شود، یادآور شد: برگزاری همایش هوای پاک، افتتاح ایستگاه هواشناسی در سقز و سنندج، نصب تابلوی نمایشگر محیط زیست در سنندج، حضور در مدارس، صدا و سیما در راستای آگاهی بخشی آحاد جامعه و دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان از جمله برنامه های هفته هوای پاک کردستان است.

وی ادامه داد: بازدید از مراکز فنی، برگزاری دوره آموزش برای نیروی انتظامی، نشست تشکل های زیست محیطی و برگزاری کلاس های آموزشی برای آحاد جامعه از دیگر برنامه های این هفته است البته بخش زيادي از اين برنامه ها با همكاري و مشاركت مردم و سازمانهاي دولتي برگزار مي شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: هدف کلی از برگزاری هفته هوای پاک تنویر افکار عمومی و آشنایی مردم با راه های حفظ و حراست از محیط زیست است و در اين راستا انتظار مي رود كه رسانه هاي مختلف جمعي همكاري و مشاركت وبي با ما داشته باشند هر چند كه طي چند سال اخير اين همكاري و مشاركت به بهترين شكل ممكن وجود داشته است.

نگاه محیط زیست تعاملی است

قادری در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به همكاري با ادارات دولتي در راستاي صدور مجوزهاي لازم در حوزه توسعه صنايع اظهار داشت: نگاه محیط زیست همسو و همراه با توسعه است و توسعه بخش عظیم از مطلبات محیط زیست است چرا که توسعه امنیت محیط زیست را به دنبال دارد.

وی با اشاره به این مطلب که محیط زیست به دنبال توسعه پایدار در کردستان است، افزود: توجه به الویت های محیط زیست و حراست آن از آلودگی ها و آلاینده های شیمیایی یکی از اولویت های اداه کل محیط زیست استان کردستان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کردستان بیان کرد: محیط زیست برای تعامل و همراهی توسعه دو مولفه قانون و کارشناسی را مد نظر دارد.

قادری یادآور شد: انتظار می رود تمامی برنامه ریزی های که در سطح استان و در راستای توسعه انجام می شود نظر کارشناسان محیط زیست نیز دخالت داده شود.

وی در پايان سخنان خود در اين نشست خبري گفت: کارشناسان محیط زیست می توانند در راستای توسعه پایدار استان و محیط زیست سالم و هوای پاک نقش بسزایی داشته باشند.

کد خبر 2217725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha