۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۴۶

رباب شهریان مطرح کرد:

تعداد کم بانوان در مجمع ناراحت‌کننده است/ باید اساسنامه را تغییر دهیم

تعداد کم بانوان در مجمع ناراحت‌کننده است/ باید اساسنامه را تغییر دهیم

نایب رئیس جدید کمیته ملی المپیک با انتقاد از تعداد کم بانوان در مجمع انتخاباتی این کمیته و همچنین فهرست کاندیداها گفت: در همین زمینه باید پیشنهاداتی را در هیات اجرایی مطرح کنیم تا بتوانیم با اصلاح اساسنامه زمینه را برای بیشتر شدن تعداد خانم‌ها در مجمع و در نهایت کاندیدا شدن آنها فراهم کنیم.

رباب شهریان که در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک به عنوان نایب رئیس اول این کمیته انتخاب شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تعداد بانوانی که در مجمع بودند، اصلا راضی نیستم چون تعدادشان خیلی کم است و همین مسئله باعث شد تعداد کاندیداهای خانم هم برای این انتخابات خیلی کم باشد. موضوعی که اصلا خوب نیست.

وی تصریح کرد: از اینکه فقط من و خانم هادوی به عنوان کاندیداهای خانم در میان دیگر کاندیداهای مرد حضور داشتیم، ناراحتم. آرزو دارم شرایط برای مجامع آتی کمیته ملی المپیک به گونه‌ای شود که تعداد اعضای خانم و به دنبال آن تعداد کاندیداهای خانم بیشتر شود. در همین زمینه پیشنهاداتی را در هیات اجرایی مطرح می‌کنیم تا بتوانیم با اصلاح اساسنامه زمینه را برای بیشتر شدن تعداد خانم‌ها در مجمع و در نهایت کاندیدا شدن آنها فراهم کنیم. 

نایب رئیس اول کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه باید در سطح فدراسیون‌ها هم روسای خانم بیشتری داشته باشیم، صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: گذشته از این موضوع و در کل به واسطه انتخابات برگزار شده مجموعه خوبی روی کار آمدند. هیچ وقت تا این حد انتخابات را آزاد ندیده بودم. آرامشی که وزیر ورزش و جوانان همیشه در کارهای خود دارد، به این مجمع هم منتقل شده بود.

معاون امور بانوان در وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: در این مجمع انتخاباتی نه تنها بی حرمتی ندیدیم بلکه با موضوعات اخلاقی خیلی خوبی هم مواجه شدیم. وقتی افشارزاده نتوانست به لحاظ قانونی در مجمع انتخاباتی شرکت داشته باشد، خیلی راحت انصراف داد. او بزرگ ورزش است و با این کار خود درس بزرگی داد.

شهریان در مورد حضور همزمانش در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک گفت: به هر حال شرح وظایف در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک جدا از یکدیگر است اما در کل هر دو در جهت خدمت رسانی به جامعه ورزش است. چیزی که مهم است اینکه باید از حضور در هر دو نهاد استفاده کرد تا روند رو به رشد ورزش بانوان را تسریع کند. باید به ورزش بانوان نگاه ویژه داشته باشیم. البته باید در این زمینه و در رابطه با ورزش بانوان اولویت‌گذاری شود. به هر حال سطح ورزش بانوان یکی نیست چون ورزشکاری در سطح آسیاست و ورزشکاری در سطح المپیک کار می‌کند و دیگری در سطح دیگر؛ باید اینها را از هم جدا کرد و برای آنها اولویت‌بندی کرد.

نایب رئیس اول کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه انتخابات این کمیته آزاد برگزار شد، خاطرنشان کرد: در رابطه با انتخابات به من که هیچ توصیه‌ای نشده بود. همان طور که گفتم شخصا از اینکه تعداد بانوان در مجمع و در میان کاندیداها کم بود، راضی نبودم. به هر حال طبق قانون کمیته بین‌المللی المپیک 25 تا 30 درصد مجمع باید از بانوان تشکیل شده باشد در حالیکه تعداد بانوان مجمع ایران خیلی کم است و باید بیشتر شوند.

 

کد خبر 2218260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha