۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۴۹

حجت الاسلام یعقوبی:

نبود مرزبندي بين هنرمندان ارزشي و غيرارزشي نادرست است/ لزوم رعايت خطوط قرمز از سوي مسئولان

نبود مرزبندي بين هنرمندان ارزشي و غيرارزشي نادرست است/ لزوم رعايت خطوط قرمز از سوي مسئولان

بجنورد- خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ادعاي نبودن مرزبندي بين هنرمندان ارزشي و غيرارزشي نادرست است گفت: در ايران هنرمند ارزشي و غيرارزشي داريم چرا كه مشخص است نقش و جايگاه هنرمندي مانند شهيد آويني كه جان خود را در راه اعتلاي ارزش هاي اسلامي و انقلابي فدا كرد با هنرمنداني كه تنها دغدغه نام و نان دارند متفاوت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلاي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، با تبريك به مناسبت فرا رسيدن بهمن ماه و ايام پيروزي انقلاب اسلامي، به برگزاري جشن هاي باشكوه در اين ايام تأكيد كرد و افزود: بايد برنامه هاي نكوداشت دهه مبارك فجر بيش از گذشته به صورت مردمي برگزار شود و تنها مسئولان و ادارات در اين زمينه وارد ميدان نشوند.

به گفته وي انقلاب مختص دولتي ها نيست بلكه به همه مردم تعلق دارد و به همين دليل نيز باید برنامه هاي بزرگداشت اين انقلاب با حضور همه مردم و مسئولان برگزار شود.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي اضافه كرد: بايد دستاوردها و ارزش هاي امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي به نسل جوان منتقل شود.

وي همچنين از هنرمندان نيز خواست تا بيش از پيش براي مستندسازي و به تصوير كشيدن انقلاب اسلامي وارد ميدان شده و با خلق آثار فاخر نگذارند انقلاب و ارزش هاي آن فراموش شود.

خطيب نماز جمعه بجنورد در ادامه يك كاسه خواندن هنرمندان ارزشي و غيرارزشي را نادرست دانست و گفت: ادعاي نبودن مرزبندي بين هنرمندان ارزشي و غيرارزشي نادرست است.

حجت الاسلام يعقوبي خطاب به رييس جمهور گفت: در ايران هنرمند ارزشي و غيرارزشي داريم چرا كه مشخص است نقش و جايگاه هنرمندي مانند شهيد آويني كه جان خود را در راه اعتلاي ارزش هاي اسلامي و انقلابي فدا كرد با هنرمنداني كه تنها دغدغه نام و نان دارند متفاوت است.

به گفته وي هنرمنداني كه دغدغه نام و نان دارند با هنرمنداني كه دغدغه دين و ارزش ها را دارند در يك رديف نبوده و در بين آنها مرزبندي وجود دارد.

حجت الاسلام يعقوبي با اشاره به انتشار مطلبي در یکی از روزنامه ها و مصاحبه با 150 هنرمند و نظرخواهي از آنها در مورد صدا و سيما، با بيان اين كه قريب به اتفاق اين هنرمندان گفته بودند كه اصلا برنامه هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را نگاه نمي كنند، تصريح كرد: اين افراد چه هنرمنداني هستند كه صدا و سيماي نظام را قبول ندارند و اطلاعات خود را از شبكه هاي ماهواره اي دريافت مي كنند، او اضافه كرد: آيا اين ها هنرمند هستند؟ آيا مي شود اين افراد را متعهد به انقلاب و ارزش هاي آن دانست؟

به گفته امام جمعه بجنورد بين خودي و غيرخودي فرق است و خطوط قرمز انقلاب بايد رعايت شود.

حجت الاسلام يعقوبي اضافه كرد: مسئولان و دارندگان تريبون در گفتار، نوشتار و مصاحبه هاي خود خطوط قرمز نظام را رعايت كرده و اندكي حساب شده تر صحبت كنند.

به گفته وي اين انقلاب خطوط قرمز برجسته اي دارد و معلوم است كه بايد اين خطوط قرمز پررنگ باقي بمانند.

اجراي توافق هسته اي ژنو سبب باج گيري غرب نشود

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آغاز روند اجرايي توافقنامه ژنو اظهار كرد: دشمنان تفسير غلطي از اين توافقنامه را ارائه مي كنند.

حجت الاسلام يعقوبي از مسئولان كشور خواست تا هوشيار بوده و نگذارند اجراي اين توافقنامه راهي براي باج گيري دشمنان و از بين رفتن عزت و عظمت انقلاب باشد.

او اضافه كرد: نبايد بگذاريم دشمنان از اسرار علمي پژوهش هاي هسته اي ما آگاه شوند و از اين طريق به ما ضربه بزنند،

به گفته حجت الاسلام يعقوبي نبايد بازرسان اجنبي را به تمام كارخانجات هسته اي خود بياوريم و اسرار پيشرفت خود در اين صنعت را در اختيار آنها قرار دهيم.

خطيب نماز جمعه بجنورد تصريح كرد: انسان عاقل نبايد دشمن را به داخل خانه خود راه دهد كه آنگاه نتواند او را بيرون كند.

حجت الاسلام يعقوبي از مسئولان و دست اندركاران هسته اي ايران خواست تا در اين زمينه با هوشياري و درايت عمل كنند.

کد خبر 2220414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha