۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۲۶

عابدی خبر داد:

استان مرکزی سومین استان پرتردد کشور در هفته گذشته بود

استان مرکزی سومین استان پرتردد کشور در هفته گذشته بود

اراک - خبرگزاری مهر: سرپرست شعبه مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی گفت: این استان طی هفته گذشته سومین استان پرتردد وسایل نقلیه در کشور شناخته شد.

حامد عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در استان 33 درصد است در حالیکه میانگین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور به 17 درصد می رسد.

وی مجموع كل تردد وسيله نقليه سبک و سنگین استان را در هفته گذشته(28 دی تا 4 بهمن) 919 هزار و 752 تردد عنوان کرد و گفت: کمترین تردد هفته در روز شنبه به علت بارش برف با کاهش 30 درصدی به 64 هزار و 127 وسیله نقلیه رسید.

استان مرکزی از لحاظ تخلفات سرعت غیرمجاز رتبه 7 کشور را داراست

عابدی سرعت متوسط تردد در محور اراک سلفچکان و بالعکس به 82 و اراک بروجرد به 63 و محور شازند ازنا به 41 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و اظهارداشت: بطور کلی در مواقع بارش برف وشرایط نا مساعد جوی سرعت متوسط تردد وسایل نقلیه بین 4 تا 41 کیلومتر بر ساعت در محورهای استان کاهش داشته است.

وی درصد تخلفات سرعت غیر مجاز در استان را 16 درصد دانست و تصریح کرد: استان مرکزی از لحاظ تخلفات سرعت غیرمجاز رتبه هفت کشور را داراست.

عابدی میانگین درصد تخلفات سرعت غیر مجاز در کشور را 11 درصد اعلام کرد و اظهارداشت: امید است با بهره برداری عملیاتی از دوربین های ثبت تخلفات سرعت و اعمال جریمه در مورد رانندگان متخلف در سطح محورهای استان ، درصد تخلفات کاهش یابد و به تبع آن تصادفات و تلفات جاده ای استان نیز کاهش یابد.


 

کد خبر 2221170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha