۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۰۲

حجت عنوان کرد:

بافت قدیم بوشهر یک گنجینه گرانبها است/ افزایش اقبال به ایران به خاطر میراث فرهنگی

بافت قدیم بوشهر یک گنجینه گرانبها است/ افزایش اقبال به ایران به خاطر میراث فرهنگی

بوشهر - خبرگزاری مهر: قائم مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: بافت قدیم بوشهر یک گنجینه بسیار ارزشمند و گران‌بها است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حجت پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری و صنایع دستی است که باید به خوبی از این پتانسیل بهره ببریم.

وی با بیان اینکه شرایط برای درخشش استان بوشهر در عرصه میراث فرهنگی کشور فراهم شده است، بیان داشت: استان بوشهر دارای تنوع طبیعی، قومی، اعتقادی و دینی بسیار خوبی است که می‌تواند بوشهر را به عنوان ستاره‌ای در عرصه میراث فرهنگی قرار دهد.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اضافه کرد: تعامل و همکاری و همراهی خوبی بین مسئولان استان بوشهر وجود دارد و این تعامل کمک می‌کند تا این استان به جایگاه بالایی در در زمینه گردشگری برسد و ظرفیت‌های این بخش به خوبی شکوفا شود.

افزایش اقبال به ایران به خاطر میراث فرهنگی

وی در ادامه به وضعیت و جایگاه ایران در زمینه گردشگری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شاهد افزایش میزان توجه و اقبال به ایران به خاطر میراث فرهنگی در سطح جهان هستیم و باید تلاش کنیم تا به جایگاه واقعی خود برسیم.

حجت ادامه داد: اینکه مکانی را مانند یک جای دیگر بسازیم و یا سعی کنیم که مانند کسی شویم هنر نیست و همه دنیا در پی اصالت هستند و بوشهر این اصالت را دارد.

وی در ادامه به ویژگی‌های مناسب استان بوشهر در زمینه گردشگری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در همه دنیا هتل‌های پنج‌ستاره ساخته می‌شود ولی در هر جای دنیا بناهای تاریخی و قدیمی وجود ندارد و در بوشهر این‌ها را داریم که یک گنجینه گران‌بها است.

نمی‌توان با پول چیزهایی مانند فرهنگ را ساخت

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه موسیقی، ادبیات، آداب و سنن و ... استان بوشهر گنجینه‌ بزرگی است، تصریح کرد: همه دنیا در پی دیدن هستند و باید این ظرفیت‌ها را به خوبی عرفی کنیم.

وی با بیان اینکه با پول می‌توان خیلی چیزها را خرید ولی نمی‌توان با پول چیزهایی مانند فرهنگ را ساخت، تاکید کرد: بسیاری از مردم در آینده وقت زیادی را برای یافتن اصالت خود صرف می‌کنند که این موضوع بیانگر اهمیت اصالت است.

حجت در ادامه از بافت قدیم بوشهر به عنوان یک گنجینه کمیاب در جهان یاد کرد و ادامه داد: استان بوشهر دارای مجموعه ارزش‌های عظیمی است که مدیریت صحیح این ارزش‌ها می‌تواند سرمایه ملی به اندازه یک کشور ایجاد کند.

لازم به ذکر است که در این آئین، ابراهیم فروزانی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر معرفی شد.

فروزانی پیش این مسئولیت معاون شهرسازی شهرداری بوشهر بود و در چند دوره نیز به عنوان سرپرست شهرداری بوشهر فعالیت داشته است.

کد خبر 2223506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha