۹ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۵۴

گزارش خبری - تحلیلی مهر؛

مصاف انتخابی؛ پایانی بر حاشیه امنیت بزرگان/ سنتی که در فرنگی شکسته شد

مصاف انتخابی؛ پایانی بر حاشیه امنیت بزرگان/ سنتی که در فرنگی شکسته شد

پس از بازگشت محمد بنا و همکارانش به عرصه تیم ملی کشتی فرنگی برخی منتقدان و نفرات جامانده از عرصه ملی با سرخوردگی و ناامیدی مجدد، یاد روزهایی افتادند که آقای خاص، ملی پوشان تیمش را دستچین می کرد و هیچ اعتقادی به رقابتهای انتخابی و فرصت دادن به دیگر مهره های آینده دار نداشت، اما این سنت قدیمی و شاید اشتباه سرانجام به پایان رسید و اعضای کادر فنی هم اکنون مدام از برگزاری رقابت‌های انتخابی سخن می گویند.

به گزارش خبرنگار مهر، در اینکه کشتی فرنگی ایران در سالهای اخیر با حضور محمد بنا و صد البته همکاری و تلاش همکارانش بر قله افتخار آسیا و جهان تکیه زده هیچ شکی نیست و شاید نتایج درخشان و تاریخی کسب سه طلا در المپیک لندن، همچنان جاودانه و غیر قابل تکرار بماند، اما به موازات این اتفاقات، همواره دلخوری و انتقاد نیز از عدم برگزاری رقابتهای انتخابی در بین جماعت گوش شکسته وجود داشت که به عقیده برخی منتقدان به مانند، پاشنه آشیل کادر فنی تیم ملی عمل می کرد. این مساله به یکی از مهمترین نقاط ضعف محمد بنا و همکارانش بدل گردید که در مقاطع حساسی از فعالیت کادر فنی هم باعث ایجاد مسایل حاشیه ای فراوانی شد.

به هر حال اتفاقات متعددی رخ داد و رفت و آمدهایی صورت گرفت تا رسول خادم پس از فراز و فرودهای مختلف، سکان هدایت فدراسیون کشتی را در دست گرفت و متعاقب آن زمینه بازگشت محمد بنا نیز مهیا شد. اما این بار آقای خاص کشتی ایران با چرخشی 180 درجه ای نسبت به قبل، دوباره از عدم برگزاری رقابتهای انتخابی و گزینش شخصی ملی پوشانان حرفی نزد و با توجه به خواسته رسول خادم و شورای فنی کشتی فرنگی، راه را برای حضور تمامی مدعیان در مصاف انتخابی باز گذاشت.

این تغییر سازنده در حال و هوای کشتی فرنگی ایران، موجی از انگیزه و امید را پس از سالها در بین فرنگی کاران مدعی بوجود آورد تا دیگر این مدعیان جوان و پرانرژی در سایه قهرمانان بزرگ و عنوان دار قرار نگرفته و فراموش نشوند.

پشت خط ماندن و عدم امید به کسب دوبنده تیم ملی بسیاری از فرنگی کاران مستعد و جوان را دچار دلزدگی و ناامیدی کرده بود که گویا تاکید شورای فنی به برگزاری رقابتهای انتخابی و تبعیت محمد بنا و همکارانش از این روند قانونی به این داستان قدیمی پایان داده است.

گفته می شود حتی عنوان داران جهانی و ملی پوشان المپیکی هم باید در مرحله نهایی رقابتهای انتخابی به میدان بروند و دوبنده تیم ملی در نهایت به کسی سپرده خواهد شد که پیچ و خم انتخابی را با موفقیت طی کند. این اتفاق نه تنها مردان طلایی جهان و المپیک را برای حفظ جایگاه خود به تلاش و کوشش بیشتری وا می دارد، بلکه به نفرات دوم و سوم اوزان هشتگانه نیز این امید و انگیزه را می دهد که با تمرین و ممارست بیشتر می توانند جانشین بزرگان این رشته شوند.

البته باید منتظر ماند و دید که محمدبنا و همکارانش تا چه اندازه به قانون برگزاری رقابتهای انتخابی در گزینش ملی پوشان پایبند است و فرنگی کاران به چه نحوی برای رقابتهای پیش رو همچون جام جهانی، قهرمانی آسیا، جهانی و بازیهای آسیایی انتخاب و گزینش می شوند.

کد خبر 2223960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha