۱۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۵۷

اظهارات تهدید آمیز یک مقام آمریکایی :

مذاکرات با ایران شکست بخورد گزینه اقدام نظامی روی میز است

مذاکرات با ایران شکست بخورد گزینه اقدام نظامی روی میز است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که اگر مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 درباره رسیدن به توافق نهایی شکست بخورد، استفاده از گزینه های پرخطر از جمله اقدام نظامی در دستور کار آمریکا قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، "ماری هارف" با بیان این مطلب در ادامه گفت : در صورت شکست اقدامات دیپلماتیک برای حل موضوع هسته ای ایران، گزینه های دیگری برای حل آن وجود دارد که که اقدام نظامی یکی از آنهاست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت : نمی خواهم پیش گویی کنم که ما (آمریکا) فورا از اقدام نظامی استفاده خواهیم کرد. ما متعهد هستیم که این موضوع (پرونده هسته ای ایران) را به نتیجه برسانیم اما اگر نتوانیم این موضوع را از طریق دیپلماسی ظرف شش ماه، یک سال و یا در هر زمان دیگری به سرانجام برسانیم آنگاه گزینه های مطرح می شوند که دوره های آنها کوتاه تر، و اقداماتی صریح و پرخطرتر محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین سخنرانی خود که پنجمین سخنرانی سالانه وی محسوب می شد در خصوص  برنامه هسته ای ایران گفت : مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 یک فرصت مناسب برای حل دیپلماتیک موضوع و پرهیز از جنگ است.

به گزارش مهر، در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه جرزوالیم پست مبنی بر اینکه آمریکا چه زمانی از گزینه نظامی و یا تحریم های بیشتر علیه ایران استفاده می کند، هارف با حالتی مایوسانه پاسخ داد : نگفتم که آمریکا فورا از گزینه نظامی استفاده خواهد کرد. اگر مذاکرات به نتیجه نرسد آنگاه گزینه های دیگری مطرح می شود. در صورت شکست مذاکرات فقط سناریوهای کمی مطرح خواهد بود اینکه ما آن را از طریق دیپلماتیک و یا از روش دیگری حل کنیم. در این رابطه نظر مشترکی وجود دارد که راه های دیگر در برگیرنده گزینه نظامی هستند. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از این نشست به موضوع تحریم‌ها پرداخت و بار دیگر کنگره را از تصویب تحریم‌های جدید برحذر داشت. وی در این رابطه گفت: فکر می‌کنم طبق برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو)، هیچ تحریم مرتبط با موضوع هسته‌ای، مجاز نیست.تصویب هر تحریم هسته‌ای جدید و تبدیل آن به قانون بر خلاف مفاد برنامه اقدام مشترک است.به همین دلیل هم هست که اوباما در سخنرانی سالانه اعلام کرد که هر تحریمی که روی میزش بیاید را وتو می‌کند .

به گزارش مهر، دولت آمریکا از سوی تندروهای داخلی و همچنین رژیم صهیونیستی به شدت تحت فشار است تا اقدامات خود علیه ایران را شدت بخشد در همین رابطه دنیس راس، مشاور سابق اوباما در امور ایران، از کنگره و دیگر مخالفان توافق هسته ای ژنو خواسته بود تا فرصت دهند که دولت اوباما از طریق دیپلماسی اقدام به حل پرونده هسته ای ایران کند.

 

 

کد خبر 2225850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha