۱۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۲۹

طباطبائیان در گفتگو با مهر:

سرطان سینه یک بیماری میانسالی و سالمندی است

سرطان سینه یک بیماری میانسالی و سالمندی است

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیر برنامه کنترل سرطان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: سرطان سینه تا 75 درصد موارد یک بیماری میانسالی و سالمندی است و تنها 25 درصد موارد در سنین زیر 40 سال بروز می‌کند.

مریم طباطبائیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گرچه سرطان سینه یک بیماری سنین میانسالی و سالمندی است اما شاهد مواردی در سنین جوانی نیز هستیم که توجه به هر علامت هشدار دهنده در سنین جوانی نیز مهم است.

وی با اشاره به اینکه چاقی یکی از علل مستعد کننده سرطان سینه در سنین پس از یائسگی است، ادامه داد: در بیماران مبتلا به این سرطان در 10 تا 20 موارد سابقه فامیلی وجود دارد و این در حالی است که تنها چهار تا پنج درصد سرطان‌ها با زمینه ارثی همراه است.

مدیر برنامه کنترل سرطان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان افزود: سرطان شامل طیفی از بیماری‌های مختلف در ارگان‌های بدن است که بعضی از آنها مانند سرطان پستان، روده بزرگ، تیروئید و برخی از سرطان‌های پوست قابل درمان است و در دسته‌بندی بیماری‌های مزمن تقسیم‌بندی می‌شود.

وی ابراز داشت: این در صورتی است که هنوز برخی از سرطان‌ها صعب العلاج و یا لاعلاج است.

طباطبائیان یادآورشد: با اصلاح شیوه زندگی درصدی از ابتلا به سرطان سینه کاهش می‌یابد اما در خصوص این سرطان آنچه موجب کنترل بیماری و کاهش مرگ و میر می‌شود تشخیص به موقع است زیرا امکان بروز بیماری در تمام زنان می‌شود.
 

کد خبر 2227665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha