۱۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۰۷

ظفری:

2300 هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند به کشت چغندر قند اختصاص یافت

2300 هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند به کشت چغندر قند اختصاص یافت

نهاوند - خبرگزاری مهر: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند با اختصاص دو هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی به کشت چغندر قند رتبه نخست استان همدان در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احد اظفری ظهر دوشنبه در جمع کمیته کشاورزی و کشاورزان نمونه شهرستان نهاوند در اداره جهاد کشاورزی اظهار داشت: در نهاوند هر ساله بیش از 100 هزار تن محصول چغندرقند تولید شده که نشانگر توجه کشاورزان به گفته‌ها و برنامه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی است.

وی اضافه کرد: زیرا اصول کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی نهاوند زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت 100 درصد مکانیزه انجام می‌گیرد.

ظفری افزود: شهرستان های نهاوند با دو هزار و 300هکتارسطح زیر کشت این محصول رتبه نخست استان همدان در تولید این محصول را به خود اختصاص داده و بعد از نهاوند، شهر اسدآباد با یک هزار و 600 هکتار زیر کشت در رتبه دوم تولید چغندر قند استان همدان قرار دارد.

وی ادامه داد: متوسط عملکرد چغندرقند کشور 38 هزار و 800 کیلوگرم است و در حال حاضر عملکرد این محصول در استان همدان حدود 45 تن در هکتار است و این میزان نیز در مقایسه با عملکرد سال های قبل رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند عنوان کرد: محصول تولیدی نهاوند مرغوب‌ترین محصول در سطح استان است زیرا بذر مناسب چغندر توسط کارشناسان کشاورزی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد بنابراین علاوه بر تولید بیشتر در واحد سطح موجب افزایش کیفی و کمی محصول شده است.

احد ظفری تعداد بهره برداران نهاوند را در زمينه کشت محصول چغندر قند 750نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس قرار داد منعقد شده کشاورزان با کارخانه داران تا کنون 80 هزار تن از اين محصول تحويل کارخانه هاي قند همدان ،نقش جهان اصفهان و چالان چولان لرستان شده است .

کد خبر 2228122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha