۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹

در سال زراعی جاری/

میزان تولید چغندرقند در خراسان شمالی 25 درصد افزایش می یابد

میزان تولید چغندرقند در خراسان شمالی 25 درصد افزایش می یابد

بجنورد - خبرگزاري مهر: سرپرست امور زراعت سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: در سال زراعی جاری پیش بینی می شود میزان تولید چغندرقند در این استان به نسبت سال زراعی گذشته 25 درصد افزایش یابد.

مهدي ملكشي در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: در حالیکه سال زراعی گذشته هزار و 350 هكتار از اراضي استان زير كشت چغندرقند رفته بود و از این سطح 57 هزار تن محصول برداشت شد، پیش بینی می شود میزان تولید این محصول در سال زراعی جاری حدود 26 درصد افزایش یابد.

به گفته وی امسال دو هزار و 240 هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی زیر کشت چغندرقند رفته که از این سطح هزار و 450 هکتار مربوط به کشت بهاره چغندرقند و 790 هکتار نیز مربوط به کشت پاییزه است که امسال به صورت آزمایشی برای نخستین بار در استان اجرا شد.

ملکشی اضافه کرد: پيش بيني مي شود امسال از این سطح زیر کشت در مجموع 72 هزار و 100 تن از مزارع استان برداشت شود.

وی با اشاره به این که متوسط تولید چغندرقند در هکتار در خراسان شمالي 32 تن است، اظهار داشت: شهرستان شيروان بيشترين توليد چغندر قند در استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالي حدود 340 هزار هكتار عرصه زراعي و باغي دارد كه از اين سطح سالانه بيش از يك ميليون و 145 هزار تن انواع محصولات باغي و زراعي برداشت مي شود.

تمام محصول چغندرقند تولیدی در خراسان شمالی در داخل این استان و در کارخانه قند شیروان فرآوری می‌شود و این کارخانه به منظور تشویق کشاورزان، هزینه حمل چغندر به محل کارخانه را نیز برعهده گرفته است.

کارخانه قند شیروان با ظرفیت تولید 400هزار تن شکر در سال فعالیت می کند.

کد خبر 2317699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha