۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۵

به منظور نظارت بر اجرای طرح های کشاورزی/

۲۴۰۰ هکتار از اراضی واگذار شده خراسان شمالی نظارت و بازبینی شد

۲۴۰۰ هکتار از اراضی واگذار شده خراسان شمالی نظارت و بازبینی شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی واگذار شده در استان مورد نظارت و بازبینی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین نامور صبح چهارشنبه در جلسه مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از نظارت دقیق کارشناسان امور اراضی بر دو هزار و ۴۶۷ هکتار از اراضی واگذار شده در استان خبر داد.

وی افزود: به منظور نظارت بر اجرای طرح های کشاورزی و دامپروری و سایر طرح های غیرکشاورزی و تشخیص تعلل یا تخلف و تعیین درصد عملیات انجام شده طرح های واگذاری در سال جاری، برابر آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده ۳۳ اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، نظارت دقیق کارشناسان امور اراضی بر این میزان از اراضی واگذار شده صورت گرفت.  

نامور با اشاره به تکلیف نظارتی به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی، وظیفه خطیر نظارت را وظیفه ای شبه قضایی دانست و اظهار کرد: این امر موجب استمرار فعالیت مجریان طرحها و سرعت بخشیدن بیشتر به اجرای طرح ها خواهد شد.

وی تعداد ماموریتهای نظارتی در سال جاری را ۱۸۵ مورد برشمرد و در مورد عملکرد دبیرخانه هیات نظارت سازمان جهاد کشاورزی نیز اظهار کرد: در این زمینه امسال ۱۲ مورد رای تمدید مهلت در مساحتی بالغ بر ۳۰ هکتار، ۱۱ مورد رای فسخ و استرداد در مساحتی بالغ بر هفت هکتار و رای خلع ید ۵۲ هکتار از اراضی واگذار شده از جمله اقدامات اجرای دبیرخانه هیات نظارت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی در شمال شرق کشور افزون بر ۳۴۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی زارعی و باغی دارد که از این سطح سالانه به طور متوسط بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی برداشت می شود.

کد خبر 2435203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha