۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰

در سال زراعی جاری/

8 هزار تن برنج در خراسان شمالی تولید می شود

8 هزار تن برنج در خراسان شمالی تولید می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: سرپرست امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالي گفت: بیش از هشت هزار و 500 تن برنج از شاليزارهاي اين استان طي سال زراعي جاري برداشت می شود.

مهدی ملکشی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که امسال دو هزار و 250 هكتار از اراضي خراسان شمالي زير كشت برنج قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به شرايط آب و هوايي استان ممكن است این میزان افزايش يابد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود از این سطح 10 هزار تن شلتوک برنج برداشت شود که این میزان شلتوک نیز بیش از هشت هزار و 500 تن برنج استحصال خواهد شد.

ملکشی با اشاره به اينكه عمده كشت برنج در خراسان شمالي در شهرستان مانه و سملقان صورت می گیرد، اظهار داشت: بيشترين برنج هاي كشت شده در اين استان از نوع محلي شامل برنج طارم هاشمي و صدري است.

وی با بيان اينكه برنج اين استان به دليل شرايط آب و هوايي از كيفيت بالايي برخوردار است، تصريح كرد: مردم خراسان شمالی به دليل كيفيت مطلوب و بالاي اين محصول، برنج خراسان شمالي را به برنج هاي تولیدی در استان هاي شمالي كشور ترجيح مي دهند.

ملكشي افزود: سال گذشته دو هزار هکتار از اراضي استان زير كشت برنج قرار گرفت كه از این سطح 10 هزار تن شلتوک برنج برداشت شده بود.

به گفته وی به طور متوسط از هر هكتار شاليزار در استان چهار تن و ۷۰۰ كيلوگرم شلتوك برداشت مي شود و ۶۰ درصد از شلتوك برداشتي در استان نیز به برنج تبديل مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی شامل اراضی زراعی و باغ وجود دارد و از این سطح نیز سالانه به طور متوسط بیش از یک میلیون و 145 هزار تن انواع محصولات باغی و زراعی برداشت می شود.

کد خبر 2319388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha