۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۴۷

اسامی فیلم های برگزیده جشنواره فجر برای اکران در خراسان شمالی اعلام شد

اسامی فیلم های برگزیده جشنواره فجر برای اکران در خراسان شمالی اعلام شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي اسامی 20 فیلم برگزیده جشنواره فجر برای اکران همزمان در این استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين ثابت قدم وحيد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره فيلم فجر يك در کشور، افزود: همزمان با برگزاری این جشنواره، برای نخستین بار در خراسان شمالی 20 فيلم برگزيده جشنواره از نوزدهم لغايت بيست و هشتم بهمن ماه سال جاري در محل سالن فرهنگی هنری گلشن بجنورد اكران مي شود.

وي با بیان این که اكران فيلم های جشنواره فجر در استان اهداف مختلفی دارد، اظهار داشت: از جمله اهداف اکران همزمان فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در خراسان شمالی بهره مند شدن بیشتر مردم استان از فيلم هاي جشنواره فجر و نیز فعال تر شدن هنرمندان جوان خراسان شمالی در عرصه سينمايي است.

به گفته ثابت قدم در مدت مذکور در حين اكران فيلم و در پايان كارگاه هاي نقد و بررسي توسط هنرمندان و دو نفر از منتقدان برجسته كشور برگزار مي شود.

اين مسئول اضافه كرد: آثار هنري و نمايشي بايد توسط مردم نقد و بررسي شود چرا كه آثار هنري در بخش تخصصي توسط داوران نقد مي شود اما اين موضوع بايد در نظر گرفته شود كه آثار هنري و نمايشي براي مردم است و بايد با آن ارتباط برقرار كنند از اين جهت بيشترين داوري هاي فيلم فجر در استان توسط مردم نقد مي شود.

ثابت قدم وحيد افزود: به منظور استفاده بهتر از فيلم هاي جشنواره، ستادي با 10 كميته اجرايي از جمله اطلاع رساني، پشتيباني، تبيلغات و ...  در استان فعاليت مي كنند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه اکنون سينماهاي موجود در استان هاي مختلف از حالت آنالوگ به دیجیتال ارتقا یافته اند، گفت: در این راستا سينما گلشن بجنورد نيز از حالت آنالوگ خارج و تبديل به ديجيتال شده است.

این مسئول عنوان کرد: این موضوع رويداد بزرگي براي سينماي استان به شمار مي رود که با اعتباري بالغ بر50 ميليون تومان اجرایی شده است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي در پايان افزود: فيلم هاي جشنواره فيلم فجر 20 اثر از هنرمندان برجسته كشوري هستند كه در موضوعات دفاع مقدس، معضلات اجتماعي، مسائل خانوادگي و... اكران مي شود.

گفتني است؛ از نوزدهم لغايت بيست و هشتم بهمن ماه سال جاري 20 فيلم برگزيده جشنواره فجر در محل سالن فرهنگی هنری گلشن بجنورد اکران می شود و هم استاني ها مي توانند جهت تهيه بليط به مركز فروش بليط سالن گلشن و آتليه رامرنگ و آبرنگ مراجعه كنند.

کد خبر 2229775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha