۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۳

بیستم شهریور/

آیین اختتامیه همایش آموزه های سیاسی امام رضا(ع) در خراسان شمالی برگزار می شود

آیین اختتامیه همایش آموزه های سیاسی امام رضا(ع) در خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم اختتامیه همایش علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) بیستم شهریور ماه سال جاری و همزمان با دهه کرامت در بجنورد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ثابت قدم وحید، در نشست با مسؤولین کمیته های ستاد اجرایی برگزاری همایش آموزه های سیاسی امام رضا(ع) در بجنورد، با بیان این که این همایش بیستم شهریور ماه سال جاری و همزمان با دهه کرامت در خراسان شمالی برگزار می شود، برگزاری این همایش را نقطه عطفی در حوزه پژوهش های سیاسی ذکر کرد.

وی برگزاری همایش آموزه های سیاسی امام رضا(ع) در استان را با اهمیت خواند و افزود: این مهم برنامه ای نو از سری برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که برای نخستین بار با موضوع پژوهشی و در سالی که به عنوان حماسه سیاسی نامگذاری شده است، در خراسان شمالی برگزار می شود.

ثابت قدم وحید اظهارداشت: با توجه به اینکه امام رضا(ع) انسان کامل و معصوم و مظهر تمام نمای دین به شمار می رود؛ لذا برگزاری همایشی با موضوع آموزه های سیاسی این امام همام خط بطلانی در تفکرات و گرایش های سکولاریستی خواهد بود.

ثابت قدم وحید برگزاری کارگاه های نقد و بررسی را در این گونه همایش ها مثمر ثمر خواند .

سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست با تآکید بر ترویج فرهنگ اهل بیت، برگزاری همایش علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) را یکی از راهکارهای تحقق این مهم در جامعه ذکر کرد.

حجت الاسلام ناصر هدایتی از جمع بندی اطلاعات پژوهشگران کشور و تکمیل بانک اطلاعات پژوهشگران خبرداد و این مهم را رویکرد اساسی معاونت فرهنگی در راستای برگزاری همایش ها و جشنواره های علمی پژوهشی بیان کرد.

وی در ادامه از داوری آثار رسیده به همایش آموزه های سیاسی امام رضا(ع) خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر پنج داور استانی صحت و سقم آثار رسیده به همایش را بررسی کرده که در نهایت در مرحله دوم داوری ها، هشت مقاله برتر به عنوان مقالات منتخب همایش معرفی خواهند شد.

حجت الاسلام هدایتی ارسال پیامک به پژوهشگران سراسر کشور، پیگیری مکاتبات اداری در راستای دعوت از پژوهشگران  برای ارسال مقاله به همایش و ... را از مهمترین اقدامات در راستای دریافت مقالات از سوی پژوهشگران کشور ذکر کرد.

سرپرست معاونت امورفرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین در مورد اسامی داوران همایش آموزه های سیاسی امام رضا(ع)، عنوان کرد: غلامعلی پارسا، احمدمرجانی، علی همایون فر، جعفر محمدی و مهدی آریان فر به عنوان داوران  این همایش معرفی شده اند.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به این که آثار رسیده به دبیرخانه این همایش از استان های کرمانشاه، خراسان شمالی، تهران، خراسان رضوی، قم، چهارمحال بختیاری، فارس، اصفهان، مازندران، آذربایجان شرقی، زنجان و لرستان ارسال شده اند، افزود: مقالات برتر  پس از بررسی توسط داوران در آیین اختتامیه همایش که بیستم شهریور ماه برگزار خواهد شد، معرفی می شوند.

 

کد خبر 2116361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha