۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۳۷

حجت الاسلام يعقوبي:

تبيين پيوند دين و سياست بزرگترين آموزه سياسي امام رضا(ع) است

تبيين پيوند دين و سياست بزرگترين آموزه سياسي امام رضا(ع) است

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد بهترين و بزرگترين آموزه سياسي امام رضا(ع) را تبيين پيوند بين دين و سياست ذكر كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي شنبه شب در مراسم اختتاميه نخستين همايش ملي عملي پژوهشي آموزه هاي سياسي امام رضا(ع) از سری همایش های یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) كه به ميزباني بجنورد و در محل مجتمع فرهنگي هنري گلشن اين شهر برگزار شد، پيوند بين دين و سياست را بهترين آموزه سياسي امام رضا(ع) ذكر و اظهار كرد: این پیام و آموزه مدبرانه امام رضا(ع)، در حدیث سلسله الذهب كه منتسب به ايشان نيز هست بیان شده است.

وي با بيان اين كه حدیث سلسله الذهب آموزه ای است که همه آن را شنيده و مي شناسيم اما متاسفانه كمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: بايد سعي شود آموزه هاي سياسي و سيره امام هشتم شيعيان بيش از گذشته در جامعه ترويج و تبيين شود.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با اشاره به اين كه مي توان سوژه ها و آموزه های ناب و عمیقی را از سیره امام هشتم(ع) دریافت کرد، گفت: اساسی ترین و بنیادی ترین آموزه های سیاسی سیره امام هشتم(ع) حدیث معروف سلسله الذهب است که توسط ايشان به نيكي ماندگار شد.

حجت الاسلام يعقوبي اضافه كرد: البته همان گونه که فهم هر آیه قرآن نیازمند آشنایی با شأن و مناسبت نزول آن دارد، شان و جایگاه حدیث نیز باید برای مردم تبیین و تفسیر شود تا عمق حدیث از سوي مردم درك شود.

وي با بيان اين كه کلمه لااله الا الله لوح فشرده دین اسلام محسوب مي شود، تصريح كرد: امام رضا(ع) به زیبایی نشان داد توحید و اعتقاد به کلمه لااله الا الله بدون امامت راه به جایی نمی برد و در امان ماندن از عذاب خداوند بدون مجری امام عادل و ولایت امکان پذیر نیست.

رييس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي با تاکید بر نقش امام رضا(ع) و حدیث سلسله الذهب در تبیین و معرفی جایگاه امامت، اظهار کرد: امام رضا(ع) هنرمندانه حقانیت امامت خود و غاصبانه بودن خلافت عباسی را به مردم نشان داد.

حجت الاسلام يعقوبي عنوان كرد: امروز نیز دشمن فهمیده است که کسانی که به سیره امامت تاسی نجسته اند برای آنان خطری ندارند و از آنها احساس خطر نمی کند.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با تاكيد بر اين كه بايد پژوهشگران و نخبگان آموزه هاي سياسي امام رضا(ع) را در میان مردم تبیین کنند، افزود: بايد به گونه اي عمل كرد كه با فکرعلمی و بیان روشن روح اسلام را برای مردم آشكار كرد.

گفتني است، نخستين همايش ملي عملي پژوهشي آموزه هاي سياسي امام رضا(ع) از سری همایش های یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) شنبه شب با معرفي نفرات برتر در بجنورد خاتمه يافت.

 

کد خبر 2135634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha