۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۵۸

با برگزاري مراسم اختتاميه/

پایان جشنواره آموزه هاي سياسي امام رضا(ع) در بجنورد/ هیئت داوران مقاله های برتر را معرفی کردند

پایان جشنواره آموزه هاي سياسي امام رضا(ع) در بجنورد/ هیئت داوران مقاله های برتر را معرفی کردند

بجنورد - خبرگزاري مهر: جشنواره علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) با برگزاري مراسم اختتاميه و تجليل از پژوهشگران برتر در بجنورد خاتمه يافت.

به گزارش خبرنگار مهر، شنبه شب آئین اختتامیه همایش آموزه های سیاسی امام رضا(ع) از سری همایش های یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در بجنورد برگزار شد و هشت پژوهشگر برتر اين همایش مورد تجلیل قرار گرفتند.

البته هیئت داوران پيش از اين هشت مقاله برتر اين همايش را بدون ترتيب عناوين معرفي كرده بودند اما در اين مراسم براساس رتبه بندی انجام شده در کارگروه تخصصی ارائه و نقد مقالات، مقالات حائز رتبه هاي اول تا هشتم را به شرح ذيل معرفی كردند.

بر اساس نظر هيئت داوران مقاله محورهای تعامل امام رضا(ع) با خواص جامعه اثر احد داوری، پژوهشگر آذربایجان شرقی رتبه نخست را اين جشنواره را كسب كرد.

همچنین مقاله تحلیل گفتمان سیاسی رضوی اثر علی سلیمان پور از پژوهشگران خراسان شمالی حائز رتبه دوم شد و محمد غفوری فر و اباصلت علیزاده نیز با ارائه مقاله بررسی و تحلیل مناظره های امام رضا(ع) و رهبران ادیان به طور مشترک سوم شدند.

یحیی میرحسینی از تهران با مقاله ای با عنوان مشروعیت سیاسی در منظومه فکری امام رضا(ع) حائز رتبه چهارم شد و رتبه پنجم نیز به مقاله بررسی جریان ولایتعهدی و تدابیر سیاسی امام رضا(ع) در مقابله با توطئه ولایتعهدی مامون اثر رمضان قوامی دربندی از خراسان رضوی رسید.

همچنين بهرام جباری شبستری از تهران نویسنده مقاله تبیین آثار وضعی تدابیر امام رضا(ع) در مقابله با پروپاگاندای حکومت مامون رتبه ششم را به خود اختصاص داد.

علاوه بر اين مقاله بازشناسی تحلیلی راهبردهای امام رضا(ع) در مسئله ولایتعهدی از سید علاءالدین شاهرخی حائز رتبه هفتم شد و هیئت داوران مقاله امام رضا(ع) و شیوه برخورد با چالش های فکری زمان خویش اثر مشترک میثم افشارزاده و اکرم اوستی پژوهشگران استان مرکزی را به طور مشترک به عنوان رتبه هشتم معرفي كرد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي در اين مراسم با بيان اين كه فراخوان جشنواره آموزه هاي سياسي امام رضا(ع) بهمن ماه سال گذشته به سراسر کشور ارسال شده بود، اظهار داشت: تا پایان مهلت ارسال آثار، در مجموع 160 مقاله از هجده استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

حسين ثابت قدم وحيد افزود: از مجموع مقالات رسیده به این جشنواره 30 مقاله از استان خراسان شمالی، 24 مقاله از آذربایجان شرقی، 15 مقاله از خراسان رضوی، 15 مقاله از استان فارس، 12 مقاله از تهران، هفت مقاله از کرمانشاه، چهار مقاله از قم و دیگر مقاله ها نیز از دیگر استان های کشور به جشنواره سراسری آموزه های سیاسی امام رضا(ع) ارسال شده بود.

به گفته وي مجموع مقالات رسیده به دبیرخانه این جشنواره در سه مرحله مورد ارزیابی داوران استانی و کشوری قرار گرفته که در مرحله نخست 50 مقاله، در داوری مرحله دوم 22 مقاله و در مرحله سوم داوری آثار كه از سوی داوران کشوری انجام شد؛ هشت مقاله برتر برای ارائه در مرحله نهایی و اختتامیه جشنواره انتخاب شد.

در آيين اختتاميه همايش آموزه هاي سياسي امام رضا(ع) تمبر يادبود نخستين همايش ملي علمي پژوهشي آموزه هاي سياسي امام رضا(ع) در خراسان شمالي و نيز كتاب مقالات برگزيده اين همايش رونمايي شد.

کد خبر 2135597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha