۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۵۰

ثابت قدم وحيد:

37 باب كتابخانه در خراسان شمالي در حال احداث است

37 باب كتابخانه در خراسان شمالي در حال احداث است

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي گفت: هم اكنون ساخت 37 باب كتابخانه شهري، روستايي و مركزي در استان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين ثابت قدم وحيد صبح دوشنبه در نشست هفته كتاب و كتابخواني خراسان شمالي، كتاب را از محورهاي اصلي رشد آگاهي و معرفت دانست و افزود: رشد تمدن ها و حيات اجتماعي در گرو رشد فكري و فرهنگي جامعه بوده و اين مهم نيز از طريق مطالعه و افزايش آگاهي امكان پذير است.

وي اظهار داشت: تمامي دستگاه ها و نهادها بايد براي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني فعاليت كنند اما در اين زمينه نقش آموزش و پرورش از ساير دستگاه ها بيشتر و بارزتر است.

به گفته ثابت قدم وحيد در اين زمينه پيشنهاد مي شود آموزش و پرورش ساعت ويژه اي براي كتاب و كتابخواني در برنامه درسي دانش آموزان در نظر بگيرد.

وي در ادامه با اشاره به اين كه بر اساس قانون ساخت كتابخانه هاي عمومي در استان ها بر عهده اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي بوده و اداره كل كتابخانه هاي عمومي تنها نهادي بهره بردار به شمار مي رود، افزود: در اين راستا، هم اكنون ساخت 37 باب كتابخانه عمومي شهري، روستايي و مركزي در شهرستان هاي مختلف خراسان شمالي در حال اجرا است.

ثابتقدم وحيد افزود: در حال حاضر ساخت 21 باب كتابخانه روستايي، 15 باب كتابخانه شهري و يك باب كتابخانه مركزي در اين استان در حال انجام است.

وي عنوان كرد: ساخت كتابخانه مركزي بجنورد نيز اكنون 60 درصد پيشرفت داشته و اميد مي رود با تخصيص اعتبارات مورد نياز، هر چه زودتر به بهره برداري برسد.

اين مسئول همچنين به احداث كتابخانه مركزي خراسان شمالي نيز اشاره كرد و گفت: قرارداد ساخت اين كتابخانه با مشاور بسته شده و اكنون به دنبال تهيه زمين مناسب براي ساخت هستيم.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود به مسئله اهداي كتاب در استان نيز پرداخت و گفت: كتاب بهترين هديه به شمار مي رود و بايد تلاش كنيم فرهنگ هديه دادن كتاب در مناسبت هاي مختلف بين مردم جامعه بيش از گذشته ترويج شود.

وي عنوان كرد: در خراسان شمالي هر سال حدود چهار الي پنج ميليارد ريال كتاب به دستگاه هاي مختلف و مردم اهدا مي شود.

گفتني است، در حالي كه در تقويم رسمي كشور 24 آبان ماه به عنوان روز كتاب، كتابخواني و كتابدار نامگذاري شده و در سال هاي گذشته در هفته منتهي به اين روز جشن هفته كتاب برگزار مي شد؛ در سال جاري به دليل تلاقي اين هفته به دهه نخست ماه محرم، برنامه هاي بيست و يكمين دوره هفته كتاب از 25 آبان تا يكم آذر با عنوان هفته بزرگداشت كتاب در كشور برگزار مي شود.

 

کد خبر 2164081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha