۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۵۴

سيدي:

ضريب پوشش تامين اجتماعي در خراسان شمالي چهار درصد از ميانگين كشوري فاصله دارد

ضريب پوشش تامين اجتماعي در خراسان شمالي چهار درصد از ميانگين كشوري فاصله دارد

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل تامين اجتماعي خراسان شمالي با بیان این که اکنون متوسط ضريب پوشش بيمه تامين اجتماعي در كشور 42 درصد است، افزود: این ضریب در خراسان شمالی 38 درصد بوده و چهار درصد از ميانگين كشوري فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سيداحمد سيدي ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه بیش از 336 هزار نفر از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: بر این اساس بیش از 38 درصد از مردم استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند.

وی با بیان این که از كل جمعيت خراسان شمالي 51 درصد را جمعيت شهري تشكيل مي دهند، افزود: اکنون 76 درصد از كل جمعيت جمعيت شهري استان تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار دارند.

سیدی عنوان کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی خراسان شمالی 106 هزار و 949 نفر، شمار مستمری بگیران 9 هزار و 643 نفر، تبعی بیمه شدگان 202 هزار و 256 نفر و تبعی مستمری بگیران در استان نیز 17 هزار و 900 نفر هستند.

به گفته وي با توجه به اينكه ضريب بيمه تامين اجتماعي در كشور 42 درصد است، خراسان شمالي با ضريب تحت پوشش 38 درصدی، چهار درصد از ميانگين كشوري فاصله دارد.

این مسئول اضافه کرد: اين عقب ماندگي به دليل ضعيف بودن ساختار ها و ضريب اشتغال صنعتي استان است چرا كه هنوز فعاليت های دامداري و كشاورزي سنتی در استان، بیشترین میزان اشتغال مردم خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

وی تعداد دفترچه هاي درماني تامين اجتماعي خراسان شمالي تا آذر ماه را 87 هزار و 650 دفترچه عنوان كرد.

سيدي در ادامه اظهار داشت: در 10 ماهه سال جاري مبلغ 64 ميليارد و 730 ميليون تومان تعهدات كوتاه مدت تامین اجتماعی به بیمه شدگان این سازمان در خراسان شمالی پرداخت شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزايش داشته است.

تامین اجتماعی خراسان شمالی 27 میلیارد تومان مطالبات معوق دارد

وي در ادامه افزود: اداره کل تامين اجتماعي خراسان شمالي تا چندی پیش مبلغ 46 ميليارد تومان از کارگاه ها بابت حق بیمه بیمه شدگان طلب داشت اما با اجرای طرح تقسیط مطالبات معوق، پنج ميليارد تومان از این میزان وصول و 12 میلیارد و 900 میلیون تومان دیگر نیز تقسیط شد.

به گفته سیدی با این وجود اکنون تامین اجتماعی خراسان شمالی افزون بر 27 میلیارد تومان بدهی معوق از کارگاه های فعال و نیمه فعال دارد كه تاكنون هيچ گونه مراجعه و اقدامی برای تسویه این میزان بدهی نکرده اند.

وی با بیان این که حدود 60 درصد از کل مطالبات تامین اجتماعی خراسان شمالی مربوط به شهرداری بجنورد و کارخانه های الیاف شیروان و لوله گستر اسفراین است، اظهار کرد: از کل 27 میلیارد تومان مطالبات تامین اجتماعی خراسان شمالی، بیش از هفت میلیارد تومان به شهرداری بجنورد، هشت میلیارد تومان به کارخانه الیاف شیروان و 1.5 میلیارد تومان نیز به کارخانه لوله گستر اسفراین اختصاص دارد و مابقی مطالبات مربوط به واحدهای صنفی فعال و نیمه فعال در استان است.

سیدی اضافه کرد: قرار است تامین اجتماعی خراسان شمالی برای تسویه بدهی شهرداری بجنورد با این نهاد تهاتر کند.

مديركل تامين اجتماعي خراسان شمالي در پايان با اشاره به احداث ساختمان اداره کل تامین اجتماعی و اسناد پزشكي استان گفت: احداث این ساختمان در هفت طبقه تاکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بر اساس برنامه قرار است در آذر ماه سال 93 به بهره برداری برسد.

کد خبر 2231795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha