۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۱۱

حجت الاسلام یعقوبی:

مسئولان زیرساخت های سینمایی در خراسان شمالی را توسعه دهند

مسئولان زیرساخت های سینمایی در خراسان شمالی را توسعه دهند

بجنورد - خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که سینما و خلق آثار سمعی و بصری ارزنده با آموزه های اسلامی مغایرتی ندارد، از مسئولان استان خراسان شمالی خواست تا با توسعه زیرساخت های سینمایی در این استان، زمینه بهره مندی مردم از حرکت های ارزشمند فرهنگی را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با اشاره به اکران فیلم های منتخب سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در بجنورد، عنوان کرد: اکران همزمان آثار سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر کشور در این استان اقدامی ارزنده است و می باید از این فرصت بهترین استفاده را در راستای ترویج ارزش های اسلامی و انسانی کرد.

وی با تبریک ایام الله دهه فجر و سی و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در 35 سال گذشته در بخش های مختلف از جمله در زمینه ادبیات و هنر و نیز حوزه سینما و فیلم سازی پیشرفت های زیادی کرده و هنرمندان ارزشی این آب و خاک گام های بلندی در این بخش برداشته اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان غربی علیه نظام اسلامی که با استفاده از ابزارهایی نظیر سینما، ماهواره و فیلم های مختلف انجام می شود، اظهار کرد: برگزاری جشنواره های فیلم در کشور و استان ها، رویدادی فرهنگی است که سبب آشنایی بیشتر جوانان و مردم ایران اسلامی با فرهنگ دینی و ملی شده و مانع از تأثیرپذیری آنها از رسانه ها و تولیدات صوتی و تصویری دشمنان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه به ظرفیت های استان خراسان شمالی در زمینه هنرهای مختلف از جمله تئاتر و سینما نیز پرداخت و گفت: با وجود این که در این استان استعدادهای فراوانی برای فعالیت در زمینه هنر نمایشی اصیل اسلامی و انقلابی وجود دارد اما متأسفانه زیرساخت های توسعه هنر فیلم و سینما در خراسان شمالی فراهم نشده است.

وی با تأکید بر این که می باید زمینه برای سرمایه گذاری در راستای ایجاد زیرساخت های تفریحات سالم در جامعه از جمله هنر و سینمای اسلامی فراهم شود، افزود: سینما و تولید آثار سمعی و بصری ارزنده، فاخر و ارزشمند با آموزه های اسلامی و دینی مغایرتی ندارند بلکه اسلام با ابتذال و اقدامات افسار گسیخته ای که به نام هنر انجام می شود مخالف است.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با توجه به ضعف زیرساخت های این استان در زمینه سینما و هنر فیلم و تئاتر، از مسؤولان خراسان شمالی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا فضاهای فرهنگی و هنری این استان را توسعه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: با توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در استان از جمله سینما، زمینه بهره مندی بیشتر مردم از حرکت های ارزشمند اسلامی فراهم می شود.

گفتنی است، همزمان با برگزاری سی و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در کشور، برای نخستین بار در خراسان شمالی، پخش 20 فیلم منتخب این جشنواره به صورت همزمان با تهران در محل سالن فرهنگی هنری گلشن بجنورد انجام می شود.

پخش استانی فیلم های منتخب سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینما گلشن بجنورد، مرکز خراسان شمالی از نوزدهم بهمن ماه آغاز شده و تا بیست و هشتم این ماه ادامه دارد.

کد خبر 2233247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha