۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۴۸

حجت الاسلام یعقوبی:

وزارت خارجه مراقب دزدی دیپلماسی دشمنان باشد

وزارت خارجه مراقب دزدی دیپلماسی دشمنان باشد

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با اشاره به ملاقات کاترین اشتون با برخی از محکومین فتنه 88 این اقدام را نوعی دزدی دیپلماسی توصیف کرد و از مسئولان وزارت امور خارجه کشور خواست تا در تعامل با کشورهای غربی مراقب باشند فریب نخورند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به سفر کاترین اشتون؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران که در قالب گفتگو با مقامات ایران صورت گرفت اما در خلال آن وی با برخی از محکومین فتنه 88 نیر ملاقات کرد، این گونه دیدارهای خارج از برنامه و دزدانه را محکوم کرد.

وی اضافه کرد: برخی کارها در کشور صورت می گیرد که خیلی روشن نیست و پنهان کاری در رفتار برخی از مسئولان برای ملت معما شده است.

حجت الاسلام یعقوبی از مسئولان خواست تا این معماها را برای ملت حل کنند و گفت که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قالب دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران، با محکومین فتنه دیدار کرده و در واقع با سرپوش مذاکرات هسته ای، به گفتگوهای حقوق بشری پرداخته است.

وی از مسئولان دولت تدبیر و امید خواست تا هوشیار باشند، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: آیا به غیر از این خانم فتنه جو و فتنه گر که مدتی به دلیل اقدامات خلاف امنیت ملی در زندان بود و همسر وی نیز به دلیل همین اقدامات مجرمانه فراری است؛ کس دیگری در کشور نبود که اشتون با او ملاقات کند؟.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی اگر مسئولان می گویند که از این ملاقات خبر نداشته اند؛ وامصیبتا و اگر خبر داشته اند نیز باید توضیح بدهند که به چه دلیل اجازه انجام این ملاقات را داده اند.

وی خطاب به مسئولان کشور اظهار کرد: آقایان مواظب باشید قرار نیست به خاطر توافقنامه ژنو هر چه داریم به تاراج برود، به گفته خطیب نماز جمعه بجنورد آبروی ایران اسلامی برای ما عزیزترین عزیزها است.

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر این که ما باید با مردم شفاف باشیم، اظهار کرد: اگر مسئولان مردم را محرم خود می دانند باید دلیل این اقدامات را شرح دهند و اگر مردم نامحرم هستند که ما باید برویم و فکری به حال خود کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه گفت که معتقد است برخی از سفرهایی که در ماه های اخیر به نام دیپلماسی انجام می شود؛ باطن آنها جاسوسی است و کار به دست ما می دهند.

وی اضافه کرد: سابقه انگلیسی ها در جاسوسی سیاه است و کاترین اشتون نیز انگلیسی است و اگر به این افراد میدان داده شود آنها در ایران همان کاری را می کنند که در اوکراین انجام دادند.

حجت الاسلام یعقوبی ملاقات اشتون با برخی از محکومین فتنه 88 را نوعی دزدی دیپلماسی توصیف کرد و از مسئولان وزارت امور خارجه کشور خواست تا در تعامل با کشورهای غربی مراقب باشند فریب نخورند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن دهه فاطمیه و عزاداری شهادت دخت نبی مکرم اسلام و تقارن این دهه با ایام نوروز، ضمن تأکید بر حفظ حرمت ایام عزاداری حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: مردم در تعطیلات نوروزی با حفظ حرمت دهه فاطمیه، برنامه های مناسب ایام نوروز همانند دید و بازدید و صله رحم، مسافرات، نظافت و ... را انجام دهند فقط مواظب باشند که برنامه های آنها با گناه آلوده نشود.

کد خبر 2256097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha