۲۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۰۳

حجت الاسلام قربانپور:

گسترش فرهنگ عفاف و حجاب از ضروری ترین نیازهای جامعه امروز است

گسترش فرهنگ عفاف و حجاب از ضروری ترین نیازهای جامعه امروز است

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: توجه به ارزشهای الهی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب از ضروری ترین نیازهای جامعه امروز است.

به گزارش خبرنگار مهر،  حجت الاسلام صفر قربانپور ظهر پنجشنبه در همایش عفاف و حجاب در اراک افزود: حجاب وعفاف بعنوان دو ارزش در جامعه اسلامی مطرح است که موجب مصونیت فرد در مقابل آسیب های اخلاقی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه حجاب عاملی است که جامعه را از آفت ها مصون نگه می دارد یادآور شد: نهادینه شدن این فرهنگ از سنین کودکی و با تعامل خانواده باید انجام شود تا از بسیاری آسیب های اجتماعی در نوجوانی و جوانی بکاهد.

 حجت الاسلام قربانپور با اشاره به این که بانوان ایران اسلامی باید به زینت حیا و حجاب آراسته باشند، اظهار کرد: رعایت این مهم آنان را از هر گزندی در امان نگه می دارد.

وی بیان کرد: حیا باید در نوع گفتار، کلام، نگاه، پوشش، راه رفتن و خندیدن یک بانوی مسلمان رعایت شود و در قرآن کریم و روایات اسلامی بر آن بسیار تاکید شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تمام دین در حیا خلاصه می شود و انسان با وقار می تواند به کمال و سعادت دنیوی دست یافته و محبوب خلق شود.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط تشکلهای مذهبی با قشرهای مختلف مردم به نقش بانوان و تشکلهای مذهبی برای تبیین و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و افزود: در جامعه اسلامی همه باید برای ترویج این امر مهم تلاش کنیم.

همایش عفاف و حجاب با رویکرد بررسی راهکارهی ترویج و تبیین این فرهنگ در سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.در این همایش که جمعی از مسئولان و اعضای تشکل های مذهبی حضور داشتند.

کد خبر 2235534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha