۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۵۰

در رونمایی کتاب صوتی بابالنگ دراز عنوان شد؛

حسرت منوچهر اسماعیلی از فرصتی که از کف ‌اش رفت

حسرت منوچهر اسماعیلی از فرصتی که از کف ‌اش رفت

منوچهر اسماعیلی در مراسم رونمایی از کتاب گویای «بابا لنگ درزا» گفت: قرار بود در سال‌های 55 و 54 در سندیکای گویندگان، برای نابینایان کتاب صوتی تولید کنیم که این کار به دلیل القای اندیشه‌های سوداگرانه ممکن نشد و از کف من رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب گویای رمان «بابا لنگ‌دراز» دوشنبه شب 28 بهمن با حضور منوچهر اسماعیلی پیشکسوت حوزه دوبله، زهره شکوفنده گوینده نقش اصلی، ژرژ پطرسی راوی اثر، گلناز نویدان مترجم اثر و مانی هاشمیان مدیر موسسه رها فیلم در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار شد.

منوچهر اسماعیلی در این برنامه گفت: خوشحالم که در خدمت علاقه‌مندان به کتاب زنده هستم. در این برنامه نباید صحبت می‌کردم و نه سر پیاز هستم نه ته پیاز. از تاخیرم عذرخواهی می‌کنم چون یک ساعت و نیم در ترافیک بودم و نمی‌دانم چرا راننده ماشین از سمت بلوار کشاورز آمد؟

وی درباره سابقه تولید کتاب صوتی گفت: در سال 54 یا 55 که مسئول سندیکای گویندگان بودم، پیشنهادی داشتم برای تولید کتاب صوتی برای نابینایان. قرار بود تا کتابی را به صورت صوتی برای این گروه از جامعه ضبط کنیم. من هم موافقت کردم. البته این کار مزدی نداشت و در واقع کار عشق بود. اما از آن‌جا که در هر صنفی، افرادی پیدا می‌شوند و افکار سوداگری تلقین می‌کنند، ذهن همکاران ما نسبت به این کار سست شد. من گفتم همین که شما فکر تولید چنین اثری برای افراد نابینا بیافتید، کار مقدسی است. اما متاسفانه با القای اندیشه‌های سوداگرانه، این کار انجام نشد و از کف من هم رفت.

اسماعیلی در پایان گفت: مطمئن هستم که کار زهره شکوفنده و ژرژ پطرسی در این کتاب صوتی درخشان شده و مخاطبان از آن لذت خواهند برد.

مانی هاشمیان مدیر موسسه رها فیلم نیز در پایان این برنامه گفت: ما تا به حال چندین عنوان کتاب صوتی تولید کرده‌ایم اما «بابالنگ‌دراز» اولین اثری است که به عنوان ناشرش آن را عرضه می‌کنیم. کتاب‌های گویای دیگری هم هستند که به مرور و در اسفندماه امسال دست به انتشارشان خواهیم زد.

 

کد خبر 2238718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha