۳۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹

دو مدرسه در استان مرکزی به مدارس هوشمند پیوست/ 30 درصد مدارس استان هوشمندسازی شد

دو مدرسه در استان مرکزی به مدارس هوشمند پیوست/ 30 درصد مدارس استان هوشمندسازی شد

اراک - خبرگزاری مهر: طی دو مراسم جداگانه دو مدرسه دیگر استان مرکزی در اراک، به جمع مدارس هوشمند پیوست و اکنون بیش از 350 مدرسه استان جزو این نوع مدارس هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش ناحیه یک اراک ظهر چهارشنبه یکی از کلاس های دبستانی رودکی اراک هوشمندسازی شد. برای هوشمند سازی این کلاس 15 میلیون تومان اعتبار توسط خیرین مدره ساز هزینه شده است.

ابوالفضل هاشمی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اراک در این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش باید با شیوه سنتی وداع کند گفت: هم اکنون 403 کلاس درس در 113 مدرسه ناحیه یک اراک هوشمند سازی شده است.

معلمان و مدارس موجود در سراسر كشور بايد به تجهيزات مدرن مجهز شوند و معلمان بايد آموزشهاي لازم مطابق با تجهيزات مدرن را ببينند تا بتوانند دانش‌آموزان را با تجهيزات و فن‌آوري جديد تدريس كنند.

در حاشیه این مراسم کارگاه اینترنتی این کلاس هم به بهره برداری رسید.

هوشمند سازی دبیرستان دخترانه ایمان در اراک

در مراسمی دیگری سه کلاس درس دبیرستان دخترانه ایمان هوشمند سازی شد. برای هوشمندسازی این کلاس ها نیز اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان به کمک خیرین مدرسه ساز و دستگاه های اجرایی صورت گرفته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اراک در این مراسم گفت: اعتقاد ما این است که با آموزش و پرورش سنتی باید وداع کنیم و به سمت آموزش و پرورش دیجیتال و هوشمند برویم.

هوشمند سازی تمام مدارس تا پایان برنامه پنجم توسعه

هاشمی در ادامه افزود: آموزش و پرورش موظف است که تا پایان برنامه پنجم توسعه تمامی مدارس را به سیستم هوشمند مجهز کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مدارس ما از لحاظ هوشمند به سه دسته تقسیم می شوند اظهار داشت: اولین مورد مدارس الکترونیک است یعنی مدارسی که به کامپیوتر، تجهیزات رایانه ای و اینترنت مجهز هستند.

هاشمی در خصوص دو مورد از مدارس دیگر تصریح کرد: در مدارس هوشمند به شکل اتوماسیون عمل کرده و به اینترانت و اینترنت مجهز هستند و دیگری مدارس خارج از مرز و یا بدون مرز هستند که در کلاس های این مدرسه ها با وصل شدن به اینترنت می توانند با کلاس های کشورهای دیگر نقاط جهان ارتباط برقرار کنند.

برنامه ها تدوین شده وزارت آموزش و پرورش است

وی هوشمندسازی مدارس را همگامی با توسعه و علوم دانست و گفت: باید دانش آموزان از ابتدای تحصیل با فناوری ها مدرن آشنا چرا که این امر زمینه های رشد و پویایی آنها را فراهم می کند.

هاشمی با اشاره به اینکه برنامه ای که دانش آموزان از آن استفاده می کنند مورد تایید اموزش و پرورش است گفت: برنامه هایی که در دسترس دانش آموزان است تدوین شده وزارت آموزش و پرورش است و دانش آموزان را در درک بهتر درس و مطالب کلاش رهنمون می کند.

30 درصد مدارس استان هوشمند سازی شدند

تا کنون بیش از 650 کلاس در 350مدرسه در سطح مناطق شهری و روستایی استان با کمک خیرین و اعتبارات دولتی هوشمند سازی شده است که این تعداد شامل 30 درصد مدارس استان است.

اولویت کاری هوشمند سازی مدارس، مقطع ابتدایی است چرا که اگر دانش آموزان در این دوره با این مهم آشنا شوند در مقاطع بالاتر مشکلی برای اموزش نوین با سیستم نرم افزار و سخت افزار نخواهند داشت.

کد خبر 2239702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha