۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۵۰

شعبانی فرد:

تجهیز مدارس استان مرکزی در دستور کار مدیران قرار گیرد/ آغاز سال تحصیلی با 207 هزار دانش آموز

تجهیز مدارس استان مرکزی در دستور کار مدیران قرار گیرد/ آغاز سال تحصیلی با 207 هزار دانش آموز

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مركزی با تاکید بر اجرای سیاستهای کلی در بخش آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید تجهیز مدارس استان مرکزی در دستور کار مدیران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد ظهر روز شنبه در یکصد و نود و يكمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک و تهنیت ایام کرامت،هفته دفاع مقدس و آغازسال تحصیلی جدید افزود: تعليم و تربيت از جايگاه و اهميت ويژه اي برخوردار است و همه بايد به شكوفايي هرچه بيشتر اين عرصه كمك كنند.

وی با بیان اینکه تدوین نظام جدید آموزش و پرورش یکی از دستاوردها و چارچوبهای آموزش و پرورش در دولت نهم و دهم بوده است گفت: طرح3-3-6 به عنوان یک طرح زیر بنائی و پایه  است که در دولت قبلی تصویب و به اجرا رسید و این طرح یک برنامه ریزی پایه و کشوری است که به عنوان سند قابل توجه باید در کشور پیاده می شود.

شعبانی فرد اول مهر را  روز تحول، سازندگي و تعليم و تربيت دانست و گفت: كار بازگشايي مدارس در اين روز بايد به بهترين شكل انجام شود و تدابير لازم براي بازگشايي هر چه بهتر مدارس اين استان در مهر انديشيده شود.

وی با بیان اینکه تعیلم و تربیت منابع انسانی به تولید علم و ثروت ختم می شود تصریح کرد: دانش آموزان و دانشجويان از سرمايه هاي بزرگ اين كشور هستند و اين قشر بايد همه تلاش خود را براي كسب قله هاي علم و دانش به كار گيرند و در مقابله با هجمه هاي دشمنان نيز از هيچ اقدامي مضايقه نكنند.

استاندارمرکزی از تلاش بی وقفه مدیران آموزش و پرورش تقدیر بعمل آورد و تلاش آنها را در جهت سرمایه گذاری برای نسل آینده ستودنی دانست و گفت: افرادي كه در عرصه تعليم و تربيت فعاليت مي كنند از جايگاه بالايي برخوردارند و اين افراد بايد در امور تربيتي دستورات اسلام را سرلوحه كار خود قرار دهند.

وی خاطر نشان ساخت: طرح جلسه برنامه ریزی و هماهنگی در بخش ترافیک با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان در دستور کار قرار گرفته و بزودی اجرایی خواهد شد.

207 هزار دانش آموز سال فصل جديد تعليم و تربيت را آغاز می کنند

مديركل آموزش و پرورش استان مركزي نيز در اين نشست گفت: ۲۰۷ هزار و ۴۸۹ دانش آموز در سال تحصيلي جديد در دو هزار و ۷۵ مركز آموزشي فصل جديد تعليم و تربيت را آغاز خواهند كرد.

سيف الله كريم زاده افزود: ۱۶ هزار و ۳۹۰ معلم مقاطع مختلف تحصيلي نيز مسوليت تعليم و تربيت دانش آموزان اين استان را برعهده دارند.

مديركل آموزش و پرورش استان مركزي ادامه داد: ۱۶۰ نفر از فرهنگيان اين استان از ابتداي امسال تاكنون به خارج از استان منتقل شده و ۷۹ نفر از استان هاي ديگر وارد اين استان شده اند.

وي گفت: ۴۶۰ معلم در داخل مناطق استان جابه جا شده اند و تا اول مهر امسال ۵۰۳ فرهنگي بازنشسته خواهند شد.

وي عنوان كرد: تمام تابلوهاي مدارس اين استان براي سال تحصيلي جديد اصلاح و تعويض شده كه بيشترين تعويض هاي صورت گرفته مربوط به دوره متوسطه اول است.

تخصيص اعتبار ويژه براي تعمير و تجهيز مدارس، اختصاص ۲۰۰ ميليون ريال براي عقد تفاهم نامه آموزش و پرورش با صدا و سيما در خصوص اطلاع رساني برنامه هاي مهر و ممنوعيت استفاده از نوشت افزار و كيف هاي مدارس با تصاوير و نوشته هاي غربي، از مهمترين مصوبات اين نشست بود.

همچنين در اين نشست دكتر محسن نجفي به عنوان نماينده اساتيد دانشگاه ها و شاهپور علينقيان به عنوان نماينده انجمن اولياء و مربيان استان مركزي، با راي اعضا به عضويت اين شورا درآمدند

کد خبر 2135329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha