۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۳

کریم زاده:

طرح سنجش نوآموزان اول ابتدائی دراستان مرکزی آغازشد

طرح سنجش نوآموزان اول ابتدائی دراستان مرکزی آغازشد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت:طرح سنجش نوآموزان اول ابتدائی در استان مرکزی آغازشد.

به گزارش خبرنگارمهر، سیف الله کریم زاده صبح  روز شنبه درنشستی با اصحاب رسانه افزود: کاراساسی آموزش و پرورش پالایش وسنجش دانش آموزان جهت شناسائی اختلالات دریادگیری می باشد.

وی اظهارکرد: سنجش نوآموزان همزمان باسراسرکشور در19 پایگاه و 144نفرعوامل اجرایی در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: هزینه ی این طرح درازای هردانش آموز هشت هزار تومان می باشدو برهمین اساس ودرراستای خدمت به قشربی بضاعت جامعه تعداد یک هزارنفر از این افراد رایگان و دو هزار نفرب ه صورت نیم بها موردسنجش قرار می گیرند.

این مقام مسئول با اشاره به تغییر و تحولات آموزشی در آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: براساس سندتحول بنیادین آموزشی مقاطع تحصیلی به 4 دوره سه تایی تفکیک ، وبعداز هر سه سال گواهینامه آن دوره به دانش آموزداده می شود.

وی تصریح کرد: نظام آموزشی در کشور به دو دوره نظام دوره ای و نظام دوری تفکیک شده است که برهمین اساس در نظام دوری معلمین هر دوره تا اتمام دوره با دانش آموز همراهی می کنند.

درادامه مدیرآموزش و پرورش استثنائی استان مرکزی افزود:تعداد یک میلیون و200هزار نفر نوآموزدر کل کشوربرای مقطع اول ابتدائی ثبت نام و موردسنجش قرارمی گیرند.

عبداله اسدی پور با اشاره به اهداف اجرای این طرح خاطر نشان ساخت: شناسائی به موقع مشکل،ارائه خدمات متناسب،جلوگیری از افت تحصیلی وجلوگیری از هدررفت سرمایه از اهم اهداف اجرای طرح سنجش نوآموزان می باشد.

وی تصریح کرد: در 19پایگاه مستقرشده در استان نوآموزان تحت سنجش بینائی،شنوایی و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند.

این مقام مسئول با اشاره به مستقرب ودن یک پایگاه تخصصی در شهر اراک اظهارکرد: درصورت تردیددر سنجش مرحله اول نوآموزبه پایگاه تخصصی ارجاع داده می شود.

کد خبر 2071274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha