۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۵۰

در ناحیه یک اراک:

بیش از ۹۰۰ کلاس درس آماده ورود از دانش آموزان/افزایش دانش آموزان ابتدایی پس از گذشت 6 سال

بیش از ۹۰۰ کلاس درس آماده ورود از دانش آموزان/افزایش دانش آموزان ابتدایی پس از گذشت 6 سال

اراک-خبرگزاری مهر: رئیس آموزش‌و‌پرورش ناحیه یک اراک گفت: بیش از ۹۰۰ کلاس درس آماده ورود دانش آموزان ناحیه یک اراک در سال تحصیلی جدید است.

به گزارش خبرنگار مهر٬ ابوالفضل هاشمی صبح روز دوشنبه در مانور آمادگی مدارس ابتدایی که در دبستان پسرانه شهدای آذر‌آب برگزار شد افزود: ۹۵۲ کلاس آماده حضور دانش آموزان و آغاز سال تحصیلی جدید و حماسه ی مهر هستند.

وی با بیان اینکه در 132 دبستان ناحیه یک اراک همزمان با سراسر استان مانور آمادگی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد٬ گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۹ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در مدار این ناحیه مشغول به تحصیل می‌شوند.

بیش از ۲۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ در ناحیه یک

رییس آموزش‌و‌پرورش ناحیه یک اراک با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز ابتدایی و مابقی پیش‌دبستانی هستند٬ اضافه کرد: در سال جاری برخلاف شش سال گذشته در این مقطع افزایش دانش‌آموز را شاهد هستیم.

هاشمی با بیان اینکه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نزدیک به ۶۰ درصد دانش آموزان را تشکیل می‌دهند٬ اضافه کرد: این نشان از توجه اقشار مردم به سیاست‌های نظام و حاکمیت مبتنی بر ولایت فقیه و پیروی از ایشان است.

وی خاطر نشان کرد: طی شش سال گذشته شاهد کاهش تعداد دانش آموز در مقطع ابتدایی بودیم اما در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ شاهد افزایش دانش‌آموز در این مقطع هستیم.

دو هزار و ۱۶۶ مدرسه پذیرای دانش آموزان ناحیه یک

رییس آموزش‌و‌پرورش ناحیه یک اراک همچنین به تعداد دو iزار و صد و ۱۶ مدرسه در مقاطع مختلف پذیرای دانش آموزان استَ اظهار کرد: سه هزار و ۴۹۰ معلم نیز آموزش به دانش آموزان این مدارس را به عهده دارند.

هاشمی همچنین به فعالیت ۳۸۸ مدرسه در طول تابستان اشاره کرد و گفت: با وجود تهدید و تحریم‌های دشمن ملت در کنار دولت و دانش‌موزان نیز در پایین دست در برابر استکبار یستادگی کرده و تحت آموزش‌های ایرانی اسلامی بهرمند می‌شوند.
 
وی از قرن ۲۱ به عنوان دانایی محوری یاد کرد و افزود: امروز آموزش‌و‌پرورش از نظر کمی رشد بسزایی داشته و باید به دنبال رشد کیفی در بخش آموزش و تعلیم و تربیت باشیم.

نبی‌الله قربانی٬ مدیر دبستان پسرانه شهدای آذر‌آب اراک نیز ضمن ارائه گزارش از فعالیت های این مدرسه گفت: این مدرسه در راستای تامین و تجهیز و تناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از دانش‌آموزان بی بضاعت نیز با کمک خیرین فعالیت‌های انجام شد٬ افزود: در این راستا ۵۰ کارت هدیه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیون ریال به دانش‌آموزان کم بهرمند در راستای تامین لباس و لوازم‌التحریر اهدا شد.

مدیر دبستان پسرانه شهدای آذر‌آب اراک همچنین به اجرای طرح لقمه سالم در این دبستان خبر داد و اضافه کرد: این طرح با همکاری والدین برای سومین سال متوالی است که در این دبستان در حال اجرا است.
 
 

کد خبر 2132246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha