۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۳۵

حسینی:

واکسیناسیون تب برفکی دام ها در استان مرکزی آغاز شد

واکسیناسیون تب برفکی دام ها در استان مرکزی آغاز شد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی از امروز دراستان خبر داد.

سید سعید حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در برخی کانون های دامی استان طی یکی دو هفته اخیر گفت: این طرح به مدت یک ماه و به صورت رایگان در استان اجرا و در آن حدود 100 هزار راس دام سنگین علیه این بیماری مایه کوبی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه طرح مایه کوبی جمعیت دام سبک از چند هفته قبل در استان آغاز شده پیش بینی کرد دراجرای این طرح 400 هزار راس دام سبک نیز واکسینه شود.

مدیر کل دامپزشکی استان به ضرورت توجه به مراقبت های بهداشتی به منظور مقابله با بیماری تب برفکی اشاره کرد و از دامداران خواست در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری در دامداری ها مراتب را به شبکه های دامپزشکی گزارش دهند.

وی ضدعفونی کردن دامداری ها، جلوگیری از ورود هر گونه وسایل نقلیه آلوده از جمله خودروهای حمل شیر و علوفه به دامداری ها، جلوگیری از خرید و فروش و جابجایی دام، رعایت بهداشت فردی دامداران در محیط کار و قرنطینه دام ها را از ضرورت های مقابله با شیوع این بیماری اعلام کرد.

تب برفکی یک بیماری ویروسی و مختص دام است که با ایجاد تاول و زخم در دهان، لنگش و کاهش تولید شیر و آب ریزش از دهان در دام نمایان می شود.

در حال حاضر دو میلیون و 100 هزار راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد.

کد خبر 2241304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha