۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۱۱

دوره آموزشی بشارت6 در استان مرکزی آغاز شد/ مساجد خاستگاه تمام فعالیت های فرهنگی

دوره آموزشی بشارت6 در استان مرکزی آغاز شد/ مساجد خاستگاه تمام فعالیت های فرهنگی

اراک - خبرگزاری مهر: دوره آموزشی "بشارت 6" (چهارمین دوره آموزشی مدیریت فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی) در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی عصر پنج شنبه در این مراسم با اشاره به اینکه، این دوره آموزشی دو روزه، ویژه مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس استان مرکزی است گفت: این دوره با هدف تربیت و پرروش نیروهای متعهد و کارآمد در برگزار می شود.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری با بیان اینکه مخاطب شناسی و ارتباط موثر، آشنایی با معضلات و مسائل جوانان و نوجوانان، آشنایی با اصول برنامه ریزی و الویت های مدیریت از موضوعات قابل تدریس در دوره آموزشی است، ادامه داد:  که توسط استادان احمدی و بنیانیان از حوزه علمیه قم آموزش داده می‌شود.

مساجد خاستگاه تمام فعالیت های فرهنگی

وی مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد را خاستگاه تمام فعالیت های فرهنگی دانست و ادامه داد: مسئولان مساجد و اعضا باید به انجام موثر فعالیت های فرهنگی با شور و نشاط بپردازند و در مقابله با مشکلات با صبر و بوردباری ایستادگی کنند.

این مسئول با بیان اینکه مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد امروزه بیش از گذشته مورد توجه و تفقد مقام معظم رهبری قرار دارد، بیان کرداین امرنشان از رسالت عظیم کانون های مساجد در رفع دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: اهالی مساجد باید برای کارهای فرهنگی و مسئولیتی که ‌در قبال فرهنگ دارند تلاش کنند و این امر مهم را به درستی انجام دهند.

کانون های مساجد بهترین مکان و مامن امنی برای حضور و تجمع جوانان

وی کانون های مساجد را بهترین مکان و مامن امنی برای حضور و تجمع جوانان دانست و ادامه داد: حضور جوانان در مساجد خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

در ادامه این دوره آموزشی علی احمدی استاد دانشگاه های تهران نیز در سخنانی با اشاره به مسئولیت خطیر مسئولان فرهنگی گفت: مسئولان و مدیران فرهنگی باید مخاطب شناس بوده و ارتباط صحیح و صمیمی با جوانان  بگیرند.

وی با اشاره به اینکه جذب جوانان به مساجد امری ضروری است، ادامه داد: مسئولان فرهنگی باید با هوشیاری و درایت سبب حضور جوانان در مساجد را فراهم کرده و آنها را از شبیخون فرهنگی دشمن آگاه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسئولان کانونهای فرهنگی هنری با شناخت آسیب ها و ویژگی های جوانان می توانند در راستای نزدیک تر شدن با این قشر پیشگام باشند، ادامه داد: مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با سعه صدر وارد میدان شوند و مباحث فرهنگی را به درستی به پیش ببرند.

گفتنی است چهارمین دوره آموزشی مدیریت فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با عنوان بشارت 6 از امروز به مدت دو روز با حضور مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس در حال برگزاری است.

کد خبر 2245739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha