۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۴

حجت الاسلام ذوالفقاری:

تقویت فرهنگ اعتکاف در جوانان ضروری است/ مشارکت کانونهای مساجد استان مرکزی در امر اعتکاف

تقویت فرهنگ اعتکاف در جوانان ضروری است/ مشارکت کانونهای مساجد استان مرکزی در امر اعتکاف

اراک خبرگزاری مهر: مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بر تقویت فرهنگ اعتکاف در جوانان تاکید کرد و گفت: اعتکاف می‌تواند جوانان ما را از عوامل فساد مصون بدارد.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امروز دشمنان قشر جوان از جامعه را هدف اصلی حملات خود قرار داده اند و به همین دلیل اعتکاف می‌تواند جوانان ما را از عوامل فساد مصون بدارد.

وی بیان داشت: اعتکاف از جمله عباداتی است که در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است و با توجه به اینکه در شرایط کنونی به تأثیر اعتکاف در جامعه بیش از گذشته نیاز داریم، ترویج آن نیز ضروری‌تر است.

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: اعتکاف به عنوان یک سنت و عمل مستحبی است و  به جرات می‌توان اعتکاف را یک برنامه کامل معنوی دانست که به فرد فرصت خودسازی می‌دهد.

وی تصریح کرد: در اعتکاف فرد در طول چند روز خلوت خود به راز و نیاز با خداوند پرداخته و از آنجایی که در این ایام به همه عبادت‌ها پرداخته می‌شود، می‌تواند کارکردهای بسیاری در زندگی فرد داشته باشد.

مشارکت تعدادی از کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در امر اعتکاف

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به مشارکت تعدادی از کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در امر اعتکاف، اظهار داشت: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نیز در راستای انجام رسالت خود اقدام به حمایت بعضی مراکز نموده که اهدای بسته های فرهنگی و مساعدت های مالی از جمله کمکهای این دبیرخانه است.

گفتنی است آیین معنوی اعتکاف همزمان با 13 رجب در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار می شود.

کد خبر 2289549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha