۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۴۰

دلشادی:

نمایش کوتاه واکنش به شرایط زندگی امروز است

نمایش کوتاه واکنش به شرایط زندگی امروز است

اراک – خبرگزاری مهر: داور چهارمین جشنواره استانی نمایش های کوتاه صحنه گفت: نمایش کوتاه یک واکنش نسبت به شرایط زندگی امروز است و در ارتباط مستقیم با شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دنیای مدرن و سرعت و تغییرات ناشی از آن است.

سینا دلشادی در حاشیه اختتامیه جشنواره استانی صحنه در گفتگو با مهر افزود: نمایش کوتاه پیامدِ زندگی امروز و ویژگی های دنیای مدرن و پست مدرن است و در کنار آن تعریف و تشخص پیدا می کند.

وی نمایش کوتاه را دارای ساختار و ویژگی های خاصی دانست و اظهار کرد: متأسفانه برخی به اشتباه تصور می کنند، نمایشنامه کوتاه خلاصه یا حذف بخش هایی از یک نمایشنامه های بلند است. در حالیکه این نوع نمایش دارای ساختار و ویژگی های منحصر به فرد و کارکرد خاص است.

محدودیت زمان در نمایش کوتاه اهمیت عنصر خلاقیت را بالا می برد

دلشادی ادامه داد: محدودیت زمان در نمایش کوتاه اهمیت عنصر خلاقیت را بالا می برد زیرا باید انتقال پیام در ظرف زمانی محدود منتقل شود بنابراین خلاقیت و نوآوری بیشتر بروز پیدا می کند.

وی اضافه کرد:  قطعا برگزاری چنین جشنواره های که هدفی مثبت دارند در کنار جشنواره های استانی در بالا بردن کیفیت و ایجاد شرایط پرورش استعدادهای جوان موثرند.

دلشادی با بیان اینکه کیفیت آثار در این دوره جشنواره بسیار به یکدیگر نزدیک بودند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سه دوره قبلی بعنوان برگزار کننده جشنواره حضور داشتم، در مقایسه با دوره های قبلی شاهد ارتقاء کیفی آثار و رشد میانگین فنی و هنری آثار بودیم.

این کارگردان و نمایشنامه نویس تئاتر افزود: یک از نقاط مثبت جشنواره صحنه حضور جوانان و نویسندگان بومی بود که بیانگر روزهای خوب و نقطه امیدی برای تئاتر استان است.

رکن و اساس نمایش خوب شکل گیری نمایشنامه خوب است

وی با تاکید بر اینکه رکن و اساس نمایش خوب شکل گیری نمایشنامه خوب است، افزود: اگر تلاش نویسندگان جوان با نوآوری و علم تلفیق شود و  چنانکه مورد حمایت قرار بگیرد در آینده شاهد نمایش های خوب با نمایشنامه های خوب خواهیم بود.

دلشادی در خصوص اینکه داوری در هر جشنواره، حاشیه هایی را به همراه دارد، بیان کرد: نباید داوری در یک جشنواره را جدا از جهان بینی و نگرش داور دانست.

وی اضافه کرد: قطعا سلیقه داور که نشات گرفته از چارچوب و نگرش اوست در داوری موثر است؛ اما نکته مهم این است که داور نگذارد حاشیه ها و مسائل شخصی در داوری اش تاثیر بگذارد.

دلشادی تصریح کرد: داور باید در کنار سلیقه خود، ارزیابی مبتنی بر عقلانیت، انصاف بر اساس علم و تجربه های عملی و  مهم تر از همه نگاهی خداترسانه، داشته باشد.
 

کد خبر 2246562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha