۱۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۱۸

در استان مرکزی/

استقلال اقتصادی مددجویان ضرورت است / سال 92 سال اشتغالزایی مددجویان نبود

استقلال اقتصادی مددجویان ضرورت است / سال 92 سال اشتغالزایی مددجویان نبود

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی در حالی بر تقویت خانواده های مددجوی امداد برای خودکفایی و رهایی از مستمری بگیری از کمیته امداد تاکید کرد که مدیر کل این نهاد در استان سال جاری را سال اشتغالزایی به دلیل حجم مسائل اقتصادی ندانست.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار مرکزی صبح چهارشنبه به مناسبت گرامیداaت سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی نشستی با مدیران کمیته امداد امام خمینی استان برگزار کرد تا ضمن آغاز رسمی این هفته از تلاش ها تقدیر کرده و بر تلاش بیشتر برای فقر زدایی از جامعه استان تاکید کند.

محمد حسین مقیمی در این جلسه گفت: کمیته امداد امام خمینی با حرکت در مسیر توانمند سازی و توان افزایی مددجویان تحت پوشش خود گام موثری در جهت استقلال اقتصادی این افراد برداشته است.

وی  ضمن گرامیداشت سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی در کشور گفت: کمیته امداد یکی از اولین آثار پر خیر و برکت حضرت امام خمینی (ره) است.

استاندار استان مرکزی با بیان این که خدمات ارزنده کمیته امداد امام خمینی در طول 35 سال اخیر بر کسی پوشیده نیست افزود: این نهاد حمایتی توانسته با دستگیری از نیازمندان جامعه و ارائه خدمات حمایتی در بخشهای مختلف اشتغالزایی، بهداشت و درمان و پرداخت مستمری و .... گامهای موثری در جهت حل مشکلات پیش روی قشر نیازمند جامعه بردارد.

برنامه ریزی دقیق مشکلات را کم می کند

مقیمی در ادامه با اشاره به مشکلات مختلف پیش روی کشور در طول سالهای بعد از انقلاب که عمدتا ناشی از دشمنی دشمنان نظام و سنگ اندازی انها در مسیر انقلاب است گفت:  کشور ما کشور ویژه ای است که همواره درگیر مسائل و مشکلات بسیار است و این مشکلات همواره به مسئولین اجازه نداده تا موجبات حل ریشه ای برخی مسائل را فراهم کنند .

وی وجود قشر نیازمند و فاقد توانایی  اقتصادی لازم را در جامعه اجتناب ناپذیر خواند و گفت: متاسفانه بروز مشکلاتی چون خشکسالی در روستاها، جنگ، حوادث، مشکلات اقتصادی ناشی از بیکاری و ....همواره باعث شده تا بخشی از افراد جامعه به علت نیازمندی تحت پوشش مجموعه هایی چون کمیته امداد و بهزیستی قرار بگیرند .

 

 

استاندار مرکزی با اشاره به نقش موثر کمیته امداد، بهزیستی، خیرین و خیریه های محلی در راستای حمایت از جامعه نیازمند موجود گفت: نجات اقشار آسیب پذیر از آسیب بیشتر رسالت بزرگ نهادهای حمایتی است  و باید کاری کرد که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی  از تحت پوشش این نهادها خارج شده و روی پای خود بایستند.

مقیمی برنامه ریزی دقیق را باعث رفع مشکلات و خارج سازی جامعه تحت پوشش نهادهای حمایتی را ضعیف خواند و گفت: متاسفانه برخی شرایط تا امروز این اجازه را به مسئولین ذیربط نداده این در حالیست که اقدامات قابل قبولی علیرغم تمامی مشکلات در حوزه توانمندسازی خانواده های نیازمند در استان شکل گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت هدایت افراد توانمند به بازار کار گفت: باید با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی زمینه فعالیت افراد توانمند و سالم را در بازار کار علیرغم سختی های موجود فراهم کرد.

ضرورت تقویت فعالیت های امداد در حوزه فرش دستباف استان مرکزی

استاندار استان مرکزی باتاکید بر ضرورت توجه کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در راستای باز کردن راه های ورود مددجویان این نهاد به بازار کار افزود: تشکیل هسته های کاری، حرفه و فن، کارآموزی، کارورزی، ارائه تسهیلات اشتغالزایی، تشکیل بنگاه های اقتصادی کوچک از رسالت های کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی است.

مقیمی در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت تقویت فعالیت های کمیته امداد استان در حوزه فرش دستباف استان مرکزی تاکید کرد و گفت: با توجه به نقش قالیبافی در افزایش توان اقتصادی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و مشکلاتی که حوزه فرش دستباف استان مرکزی با آن روبروست این نهاد باید قوی تر از گذشته به این حوزه وارد شود و از این توان در راستای تقویت بنیه اقتصادی خانوارها بهره بجوید.

وی ادامه داد: استانداری مرکزی در این راستا نسبت به ارائه خدمات مالی و فنی و مهندسی به کمیته امداد ارائه خواهد کرد تا زمینه توسعه این رشته درآمدزا در بین خانواده های امداد فراهم شود.

استاندار استان مرکزی تاکید کرد:اگر خواهان تحقق زندگی بهتر و برتر برای مددجویان امداد هستیم باید در راستای توانمندسازی این جامعه بی از پی تلاش کرد.

 

مقیمی ادامه داد: باید با تشکیل بنگاه های اقتصادی کوچک برای مددجویان کمیته امداد زمینه اشتغال دائم این خانواده ها را فراهم کرد چرا که راه اندازی بنگاه های اقتصادی بزرگ در این بخش امکانپذیر نیست.

وی با بیان این که با توجه به مشاغل کوچک و طرح های اقتصادی کوچک باید زمینه تحقق جهاد اقتصادی را در استان فراهم کرد گفت: نباید با غفلت از کارهای کوچک و توجه به کارهای صرفا بزرگ زمینه های توسعه اقتصادی را در استان حذف کرد.

سال 92 سال خوبی در حوزه اشتغالزایی کمیته امداد نبود

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی هم در این نشست با اشاره به اینکه اشتغالزایی از طریق خودکفایی مددجویان اولویت اول این نهاد است و با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش روی کشور در سال 92 گفت: سال 92 سال خوبی در حوزه اشتغالزایی برای کمیته امداد استان مرکزی نیود.

محسن ولیئی سهم کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی از مجموع سهمیه اشتغالزایی استان را 3 هزار و 250 فرصت شغلی معادل 9 درصد برشمردو گفت: علیرغم تمامی مشکلات موجود و عدم همکاری سیستم بانکی در سال جاری 2 هزار و 201 فرصت شغلی جدید برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در 10 ماهه امسال 14 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

کد خبر 2249976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha