۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸

رفتارهای ناهنجار همسر خود را تغییر دهید

رفتارهای ناهنجار همسر خود را تغییر دهید

«تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجارهمسر»، سومین جلد از مجموعه‌ای پنج‌جلدی با عنوان«ظرافت‌های ارتباط» نوته محمدرضا ایزدپور است که می‌کوشد به استحکام هرچه بیشتر بنیان خانواده‌ها در ایران بینجامد.

به گزارش خبرنگار مهر، خانواده در نگاه اسلام برترین و باارزش‌ترین نهاد بشری و اصلی‌ترین بستر تکامل مادی و معنوی انسان است. از این‌رو تمام عواملی که می‌توانند به استحکام و تقویت پایه‌های این نهاد مقدس کمک کنند ارزش ویژه و جایگاه بسیار رفیعی دارند.

محمدرضا ایزدپور، نویسنده کتاب«تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجارهمسر» در این کتاب به‌طور کوتاه و گذرا شش صفت ناهنجار، نشانه‌ها و پاره‌ای از راهکارهای مهار و درمان آنها را در روابط همسرها بررسی می‌کند.
«تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجارهمسر»، سومین جلد از مجموعه‌ای پنج‌جلدی با عنوان«ظرافت‌های ارتباط» است که می‌کوشد به استحکام هرچه بیشتر بنیان خانواده‌ها در ایران بینجامد؛ فصل نخست این کتاب به «بدبینی و بدگمانی» می‌پردازد و علائم و راه‌های درمان آن را یادآور می‌شود.

«بی‌عفتی» عنوان فصل دوم است. بی‌عفتی در گفتار، رفتار، نگاه، بی‌عفتی در شنیدن و بی‌عفتی جنسی از جمله مواردی است که در این بخش به آن پرداخته می‌شود. در این بخش نیز نویسنده به راهکارهای درمان گونه‌های مختلف بی‌عفتی اشاره کرده است.

فصل سوم کتاب به یک ویژگی منفی دیگر یعنی پرخاشگری و توهین می‌پردازد و نشانه‌های غضب و پیامدهای آن را یادآور می‌شود. در این بخش نیز به راهکارهایی برای مهار و کنترل خشم اشاره شده است.

تعریف حسادت، مراتب، علائم و عوامل پیدایش حسادت و پیامدهای دنیوی و اخروی آن از جمله مواردی است که در چهارمین فصل کتاب به آن اشاره شده است. راهکارهای مهار و درمان حسادت چه به لحاظ تئوری و چه کاربردی از موارد دیگری است که نویسنده در این قسمت از کتاب به آن پرداخته است.

فصل پنجم کتاب «تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجارهمسر» به «لجاجت» اختصاص دارد. در این فصل، همچون بخش‌های پیشین به مفهوم لجاجت، علائم و آثار آن و علل و عوامل لجاجت در همسران اشاره شده و نویسنده، باز هم مانند بخش‌های قبل به راهکارهای مهار و درمان لجاجت پرداخته است.

آخرین و ششمین فصل کتاب به کینه‌توزی اختصاص یافته است. در این بخش هم به علل و عوامل کینه‌توزی و راه‌های درمان این ویژگی منفی اشاره شده است.

«تشخیص و تغییر رفتارهای ناهنجارهمسر» نوشته محمدرضا ایزدپور را انتشارات قدیانی در 2200 نسخه و به قیمت 6000 تومان منتشر کرده است.

 

کد خبر 2250524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha